Betöltés...

Sarlatánok kora - Falyuna Nóra (szerk.), Krekó Péter (szerk.

Ahogy Alice esett Nyuszi barlangjába, úgy zuhanunk az áltudományok, a
tudományellenesség és az összeesküvés-elméletek mély üregébe, amelyet a
közösségi média, illetve a koronavírus-járvány csak tovább tágított. Sarlatánok
korában élünk. Bár a tudomány eredményeinek hasznosításából és ennek előnyeiből
mindenki részesül, mintha egyre többen és minduntalan hangosabban kérdőjeleznék
meg a legegyértelműbb tudományos alapigazságokat is - mint például azt, hogy az
oltások hatékony védelmet nyújtanak a vírusok ellen. Egyre nagyobb vonzerejük
van azoknak a furcsa hiedelmeknek, amelyek szerint a Föld lapos, vagy hogy
földönkívüliek rendszeres látogatást tesznek bolygónkon. Hódítanak a könnyű,
olcsó, önismeret-fejlesztést és önmegvalósítást ígérő pszichológiai tesztek és
sikerkurzusok vagy éppen a bulvárhoroszkópok. Miért lehetnek veszélyesek a
látszólag ártalmatlan sarlatánságok is? Kik és miért dőlnek be ezeknek? Mi
tüzeli és mi csillapíthatja a napjainkban zajló áltudományos forradalmat? Hogyan
ismerhetjük fel a tudományosság álruháját öltő hamis szakértőket? Mit tehetnek a
sokszor tudatosan manipuláló kuruzslók ellen a tudósok, az újságírók, és hogyan
védekezhetnek ellenük a laikusok? Kötetünk a téma legkiválóbb hazai
szaktekintélyeinek segítségével, közérthető stílusban ismerteti meg az olvasót a
hétköznapi áltudományos érveléssel, az áltudományok csáberejének okaival és
veszélyeivel. A kötet szerzői: Aczél Petra, Bauer Zsófia, Boldogkői Zsolt, Fábri
György, Falyuna Nóra, Hanula Zsolt, Hegedüs Andrea, Kemenesi Gábor, Koltai
Júlia, Köteles Ferenc, Krekó Péter, Kutrovátz Gábor, Mérő László, Molnár László,
Simon Evelin, Veszelszki Ágnes, Zemplén Gábor

Tovább
Adatlap
Ár: 4.999 Ft
Könyvkereső: Tudományos és dokumentum
 
Feladás dátuma: 2025.06.24
Eddig megtekintették 2 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Sarlatánok kora - Falyuna Nóra (szerk.), Krekó Péter (szerk.
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Sarlatánok kora - Falyuna Nóra (szerk.), Krekó Péter (szerk." című hirdetést látja. (fent)



Tantárgy: Közgazdasági és üzleti tudomány Évfolyam: Egyéb A tankönyvjegyzéken szerepel. Az újtermék-marketing tárgyát az új termékek és szolgáltatások tervezésével, tesztelésével és piaci bevezetésével összefüggő vállalati marketingtevékenységek, -módszerek, és -stratégiák képezik. A tankönyv a...