
Hinduizmus és média a 21. században
Hinduizmus és média a 21. században Szivák Júlia 2016-ban végzett az ELTE
Indológia Tanszékén indológusként, 2021-ben pedig a Birmingham City Universityn
doktorált média és kultúratudomány szakon. 2015 óta a Pázmány Péter Katolikus
Egyetem Modern Kelet-Ázsia Kutatócsoportjának tagja, illetve 2022 óta a PPKE BTK
Kínai Tanszékének egyetemi tanársegédje. Tudományos érdeklődésének
középpontjában az indiai populáris kultúra és ennek társadalmi vetületei állnak.
India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik,
ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és
globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés
különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol
akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző
érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb
rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai
szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és
populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző
alakjainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre
gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt
hatását.
Indológia Tanszékén indológusként, 2021-ben pedig a Birmingham City Universityn
doktorált média és kultúratudomány szakon. 2015 óta a Pázmány Péter Katolikus
Egyetem Modern Kelet-Ázsia Kutatócsoportjának tagja, illetve 2022 óta a PPKE BTK
Kínai Tanszékének egyetemi tanársegédje. Tudományos érdeklődésének
középpontjában az indiai populáris kultúra és ennek társadalmi vetületei állnak.
India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik,
ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és
globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés
különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol
akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző
érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb
rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai
szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és
populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző
alakjainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre
gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt
hatását.

Adatlap
Ár: | 2.690 Ft |
Könyvkereső: | Vallási, egyházi |
Feladás dátuma: | 2025.04.20 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Hinduizmus és média a 21. században" című hirdetést látja. (fent)