
Poszthumán jövendőnk-A biotechnológiai forradalom következmé
Milyen következményekkel járhat az emberek klónozása? Szabad-e engedélyezni vagy
szigorúan tiltani kell? Milyen esetekben engedélyezhető az embrió génjeinek
módosítása? Káros vagy hasznos jelenség a Prozac, a Ritalin és az egyéb
tudatmódosító gyógyszerek tömeges fogyasztása? Évek óta világszerte heves viták
folynak ezekről a kérdésekről és a biotechnológiai forradalom egyéb új
eredményeivel kapcsolatban. Új könyvében Francis Fukuyama erőteljesen érvel
amellett, hogy ha nem sikerül idejében, nemzetközi szinten szabályozni ezeket a
folyamatokat, az beláthatatlan következményekkel járhat az emberi lényeget és a
liberális demokrácia jövőjét illetően. Fukuyama, aki 1989-ben fogalmazta meg
először azóta híressé vált tételét a történelem végéről, most részben módosítja
az elméletét. Továbbra is az a véleménye ugyan, hogy a liberális demokrácia
kialakulásával az ember eljutott a társadalmi fejlődés végpontjára, s minden
egyéb alternatíva vereséget szenvedett, csakhogy... Csakhogy, mint írja, van egy
olyan érv a tételével szemben, amelyet nem tudott megcáfolni: a történelem nem
érhet véget mindaddig, amíg a tudomány képes új eredményeket produkálni. S mint
aztán a fukuyamásan nagy ívű -filozófiai, erkölcsi, vallási, szociológiai,
statisztikai, természettudományos gondolatokat ötvöző - elemzéséből kiderül, a
biotechnológia már létező, illetve lehetséges új eredményei alapvetően
módosíthatják azt az emberi lényeget, az ember eredendő természetét, amelynek
megroppanása a liberális demokráciát vagy, ha úgy tetszik, az ember szabadságát
és méltóságát is súlyosan veszélyezteti. A fordítást szakmailag ellenőrizte:
Thuma Orsolya.
szigorúan tiltani kell? Milyen esetekben engedélyezhető az embrió génjeinek
módosítása? Káros vagy hasznos jelenség a Prozac, a Ritalin és az egyéb
tudatmódosító gyógyszerek tömeges fogyasztása? Évek óta világszerte heves viták
folynak ezekről a kérdésekről és a biotechnológiai forradalom egyéb új
eredményeivel kapcsolatban. Új könyvében Francis Fukuyama erőteljesen érvel
amellett, hogy ha nem sikerül idejében, nemzetközi szinten szabályozni ezeket a
folyamatokat, az beláthatatlan következményekkel járhat az emberi lényeget és a
liberális demokrácia jövőjét illetően. Fukuyama, aki 1989-ben fogalmazta meg
először azóta híressé vált tételét a történelem végéről, most részben módosítja
az elméletét. Továbbra is az a véleménye ugyan, hogy a liberális demokrácia
kialakulásával az ember eljutott a társadalmi fejlődés végpontjára, s minden
egyéb alternatíva vereséget szenvedett, csakhogy... Csakhogy, mint írja, van egy
olyan érv a tételével szemben, amelyet nem tudott megcáfolni: a történelem nem
érhet véget mindaddig, amíg a tudomány képes új eredményeket produkálni. S mint
aztán a fukuyamásan nagy ívű -filozófiai, erkölcsi, vallási, szociológiai,
statisztikai, természettudományos gondolatokat ötvöző - elemzéséből kiderül, a
biotechnológia már létező, illetve lehetséges új eredményei alapvetően
módosíthatják azt az emberi lényeget, az ember eredendő természetét, amelynek
megroppanása a liberális demokráciát vagy, ha úgy tetszik, az ember szabadságát
és méltóságát is súlyosan veszélyezteti. A fordítást szakmailag ellenőrizte:
Thuma Orsolya.

Adatlap
Ár: | 7.690 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.03.06 |
Eddig megtekintették 1 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Poszthumán jövendőnk-A biotechnológiai forradalom következmé" című hirdetést látja. (fent)