
Közvetlen környezetünk 1.o. - Dr. Horváth Zoltánné
A tankönyvjegyzéken szerepel. A munkáltató tankönyv része a dr. Horváth
Zoltánné-Gátas Ferencné által írt Közvetlen környezetünk 1-2-3. osztály számára
készült sorozatnak. A kiadványok a tanulók tapasztalataira, meglévő tudására
alapozva mutatják be azokat az alapvető ismereteket, amelyek szükségesek ahhoz,
hogy a kisiskolások a természeti és társadalmi környezetükben eligazodjanak. A
sorozat alapozó taneszközként készíti elő a biológia, földrajz, kémia, fizika
tantárgyak későbbi tanulását. Kiemelten foglalkozik az ökológiai ismeretekkel; a
környezetszennyezéssel és természetóvással. Az első osztályos könyv
felépítésének vázlata a következő: I. Ember és társadalom 1. Az ember társas
lény 2. A család 3. A lakóhely ismerete 4. A magyar nemzet jelképei 5. Testünk
és életműködésünk II. Ember és természet 1. Tájékozódási alapismeretek 2. A
megismerési módszerek alapozása 3. Élettelen természet alapismeretei 4. Élő
természet alapismeretei Az első osztályosok számára készített tankönyv főleg
rajzos jelekkel ellátott színes, nagyméretű ábrákat tartalmaz, mivel a kezdeti
időben használóik még nem tudnak olvasni. A társadalomismereti rész témái: az
otthon, a családi kör, az iskolába járás, a közlekedés, a tájékozódás, a
különféle foglalkozások. A természetismereti rész az élettelen és az élő
anyagokat vizsgálja (a szilárd anyagok, folyadékok, a levegő, a halmazállapotok,
a növények, az állatok, az emberi szervezet, az évszakok és azok jellemzői). Az
időjárási megfigyelések tapasztalatait természetnaptárba rendezhetik. A tankönyv
jellemzője, hogy sok a tanulói tevékenykedtetésre szánt feladat. A szaggatott
vonallal jelzett keretek mindig a tanulók rajzának helyét jelölik. Az írásbeli
munkát a füzetek vonalrendszere segíti. Az önálló tanulás megkönnyítésére a
fontosabb tudnivalókat félkövér szedéssel keretben találhatják meg a gyerekek.
Az áttekinthetőség és a tájékozódás érdekében minden új és rokon téma új oldalon
jelenik meg. A témák nem általánosságban szólnak, hanem minden gyerek a saját
környezetére vonatkoztathatja őket. A szerzők szem előtt tartották, hogy olyan
megfigyelésre, tevékenységre, gyűjtőmunkára ne kérjék a tanulókat, melyek a
helyi lehetőségek között nem végezhetők el. A tananyag feldolgozásához
használható ismeretterjesztő irodalom ajánlott címjegyzéke a kötet végén
található, ez több témakörben is felhasználható. A kollégák munkájának
megkönnyítése céljából a szerzők tanmenetjavaslatot is készítettek, mely órákra
lebontva megadja a témát, az ismeretanyagot, a javasolt tevékenységeket, és
tanácsokat, ötleteket ad a feldolgozáshoz.
Zoltánné-Gátas Ferencné által írt Közvetlen környezetünk 1-2-3. osztály számára
készült sorozatnak. A kiadványok a tanulók tapasztalataira, meglévő tudására
alapozva mutatják be azokat az alapvető ismereteket, amelyek szükségesek ahhoz,
hogy a kisiskolások a természeti és társadalmi környezetükben eligazodjanak. A
sorozat alapozó taneszközként készíti elő a biológia, földrajz, kémia, fizika
tantárgyak későbbi tanulását. Kiemelten foglalkozik az ökológiai ismeretekkel; a
környezetszennyezéssel és természetóvással. Az első osztályos könyv
felépítésének vázlata a következő: I. Ember és társadalom 1. Az ember társas
lény 2. A család 3. A lakóhely ismerete 4. A magyar nemzet jelképei 5. Testünk
és életműködésünk II. Ember és természet 1. Tájékozódási alapismeretek 2. A
megismerési módszerek alapozása 3. Élettelen természet alapismeretei 4. Élő
természet alapismeretei Az első osztályosok számára készített tankönyv főleg
rajzos jelekkel ellátott színes, nagyméretű ábrákat tartalmaz, mivel a kezdeti
időben használóik még nem tudnak olvasni. A társadalomismereti rész témái: az
otthon, a családi kör, az iskolába járás, a közlekedés, a tájékozódás, a
különféle foglalkozások. A természetismereti rész az élettelen és az élő
anyagokat vizsgálja (a szilárd anyagok, folyadékok, a levegő, a halmazállapotok,
a növények, az állatok, az emberi szervezet, az évszakok és azok jellemzői). Az
időjárási megfigyelések tapasztalatait természetnaptárba rendezhetik. A tankönyv
jellemzője, hogy sok a tanulói tevékenykedtetésre szánt feladat. A szaggatott
vonallal jelzett keretek mindig a tanulók rajzának helyét jelölik. Az írásbeli
munkát a füzetek vonalrendszere segíti. Az önálló tanulás megkönnyítésére a
fontosabb tudnivalókat félkövér szedéssel keretben találhatják meg a gyerekek.
Az áttekinthetőség és a tájékozódás érdekében minden új és rokon téma új oldalon
jelenik meg. A témák nem általánosságban szólnak, hanem minden gyerek a saját
környezetére vonatkoztathatja őket. A szerzők szem előtt tartották, hogy olyan
megfigyelésre, tevékenységre, gyűjtőmunkára ne kérjék a tanulókat, melyek a
helyi lehetőségek között nem végezhetők el. A tananyag feldolgozásához
használható ismeretterjesztő irodalom ajánlott címjegyzéke a kötet végén
található, ez több témakörben is felhasználható. A kollégák munkájának
megkönnyítése céljából a szerzők tanmenetjavaslatot is készítettek, mely órákra
lebontva megadja a témát, az ismeretanyagot, a javasolt tevékenységeket, és
tanácsokat, ötleteket ad a feldolgozáshoz.

Adatlap
Ár: | 1.290 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2025.02.24 |
Eddig megtekintették 6 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Közvetlen környezetünk 1.o. - Dr. Horváth Zoltánné" című hirdetést látja. (fent)