
Tanulásközpontú felsőoktatás
Tanulásközpontú felsőoktatás A felsőoktatásban egyre többen teszik fel a
kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlődés hatékony útjai,
keretei, feltételei? A társadalom részéről is egyre határozottabban érezhető az
igény a minőségi felsőoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság
jelszavával kapcsolnak össze. Kálmán Orsolya a tanulásközpontú felsőoktatás
árnyalt, sok szempontú megközelítését mutatja be saját, átfogó jellegű kutatása
és a legfrissebb nemzetközi szakirodalom alapján. A felsőoktatás-pedagógiát
gazdagító tudományos eredmények bemutatása mellett nagy hangsúlyt helyez arra,
hogy könyve a felsőoktatásban dolgozó oktatók, illetve a fejlesztéseket tervező
szakmai közösségek számára gyakorlati segítséget nyújtson. Az egyetemi oktatás
megújításának kulcsszereplői az oktatók. Ezért a kevert és fejlesztés alapú
kutatási metodológiára is építő vizsgálatok fő kérdése: hogyan gondolkodnak az
egyetemi oktatók a tanulásközpontú felsőoktatásról, saját tanításukról, szakmai
fejlődésükről. A kötet kutatásai ezen belül foglalkoznak az oktatói identitás
kérdésével, az oktatói kompetenciákkal, tanítási megközelítésekkel, a szakmai
tanulás formáival és az oktatóközösségek tanulásának támogatásával.
kérdést: hogyan lehetnék jobb oktató? Mik a szakmai fejlődés hatékony útjai,
keretei, feltételei? A társadalom részéről is egyre határozottabban érezhető az
igény a minőségi felsőoktatás iránt, amit gyakran a tanulásközpontúság
jelszavával kapcsolnak össze. Kálmán Orsolya a tanulásközpontú felsőoktatás
árnyalt, sok szempontú megközelítését mutatja be saját, átfogó jellegű kutatása
és a legfrissebb nemzetközi szakirodalom alapján. A felsőoktatás-pedagógiát
gazdagító tudományos eredmények bemutatása mellett nagy hangsúlyt helyez arra,
hogy könyve a felsőoktatásban dolgozó oktatók, illetve a fejlesztéseket tervező
szakmai közösségek számára gyakorlati segítséget nyújtson. Az egyetemi oktatás
megújításának kulcsszereplői az oktatók. Ezért a kevert és fejlesztés alapú
kutatási metodológiára is építő vizsgálatok fő kérdése: hogyan gondolkodnak az
egyetemi oktatók a tanulásközpontú felsőoktatásról, saját tanításukról, szakmai
fejlődésükről. A kötet kutatásai ezen belül foglalkoznak az oktatói identitás
kérdésével, az oktatói kompetenciákkal, tanítási megközelítésekkel, a szakmai
tanulás formáival és az oktatóközösségek tanulásának támogatásával.

Adatlap
Ár: | 2.630 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.04.10 |
Eddig megtekintették 6 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Tanulásközpontú felsőoktatás" című hirdetést látja. (fent)