A lelki egészségvédelem iskolai modellje - Pedagógiai esetta
A lelki egészségvédelem iskolai modellje - Pedagógiai esettanulmány Ez a könyv
egyfajta bédekker, a lelki egészségvédelemre épülő iskolai szervezetfejlesztés
útját mutatja be. Ez az út göröngyös, buktatói vannak, hol lassítani szükséges,
hol meg kell állni, hol gyorsítani lehet a lépteket, hol vissza kell fordulni és
új útvonalat keresni. Ennek ellenére az úton érdemes végigmenni, mert a lelki
egészségvédelem elsajátításának mindenki csak nyertese lehet. A darabjaira
szétesett világot nem tudjuk összerakni, azonban a teljesség, az egész-ség felé
közelíthetünk. A könyv ennek a folyamatnak az állomásaihoz kalauzolja el az
Olvasót, és felkínálja mindenütt a csatlakozás lehetőségét. Az Egész-ség program
találkozások története. Az iskolaigazgató, a tantestület, a tanulók, a szülők és
persze a kutató egymás felé vezető útját az iskola szeretete kövezte ki és tette
minden irányban járhatóvá. Az a szavakká talán sosem formálódó vágy, hogy az
iskola kapuján jó érzéssel lehessen belépni szülőként, tanulóként éveket vagy
tanárként évtizedeket itt tölteni, és az emlékekben virtuálisan találkozni.
MELEG CSILLA az MTA doktora, a Pécsi Tudományegyetem professor emeritusa.
Nevelésszociológiai kutatásaiban elmélet és gyakorlat egymásra reflektálásával
elemzi az iskola világát. A lelki egészségvédelmet az életminőséghez való
pedagógiai hozzájárulásként értelmezi, ezért longitudinális vizsgálataiban az
egészségmagatartás formálásához hozzájáruló pedagógiai fejlesztő tevékenységeket
az iskola szervezeti keretében modellezi.
egyfajta bédekker, a lelki egészségvédelemre épülő iskolai szervezetfejlesztés
útját mutatja be. Ez az út göröngyös, buktatói vannak, hol lassítani szükséges,
hol meg kell állni, hol gyorsítani lehet a lépteket, hol vissza kell fordulni és
új útvonalat keresni. Ennek ellenére az úton érdemes végigmenni, mert a lelki
egészségvédelem elsajátításának mindenki csak nyertese lehet. A darabjaira
szétesett világot nem tudjuk összerakni, azonban a teljesség, az egész-ség felé
közelíthetünk. A könyv ennek a folyamatnak az állomásaihoz kalauzolja el az
Olvasót, és felkínálja mindenütt a csatlakozás lehetőségét. Az Egész-ség program
találkozások története. Az iskolaigazgató, a tantestület, a tanulók, a szülők és
persze a kutató egymás felé vezető útját az iskola szeretete kövezte ki és tette
minden irányban járhatóvá. Az a szavakká talán sosem formálódó vágy, hogy az
iskola kapuján jó érzéssel lehessen belépni szülőként, tanulóként éveket vagy
tanárként évtizedeket itt tölteni, és az emlékekben virtuálisan találkozni.
MELEG CSILLA az MTA doktora, a Pécsi Tudományegyetem professor emeritusa.
Nevelésszociológiai kutatásaiban elmélet és gyakorlat egymásra reflektálásával
elemzi az iskola világát. A lelki egészségvédelmet az életminőséghez való
pedagógiai hozzájárulásként értelmezi, ezért longitudinális vizsgálataiban az
egészségmagatartás formálásához hozzájáruló pedagógiai fejlesztő tevékenységeket
az iskola szervezeti keretében modellezi.
Adatlap
Ár: | 2.390 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.02.09 |
Eddig megtekintették 2 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "A lelki egészségvédelem iskolai modellje - Pedagógiai esetta" című hirdetést látja. (fent)