Okos, de szétszórt - A végrehajtó funkciók fejlesztése
Okos, de szétszórt - A végrehajtó funkciók fejlesztése A gyerekünk okos, jó
képességű, ezt világosan látjuk, és a környezetünk is visszaigazolja. De akkor
hogyan lehetséges, hogy annyit küszködik a mindennapi élet feladataival? Miért
felejt el és veszít el rendszeresen dolgokat? Miért nem képes tíz másodpercnél
tovább nyugton ülni? Miért nem tud rendet tartani a szobájában és a holmijai
között? Miért kezeli olyan rosszul a váratlan helyzeteket? Miért borul ki
annyira, vagy válik agresszívvé, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné?
Miért képtelen valamit türelmesen kivárni, vagy egy folyamatot következetesen
végig vinni? Miért nem tudja tartani magát a tervekhez és a szabályokhoz? Az
esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt
bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok
megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít
ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem - hiszen, ha
valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja
megcsinálni.) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási
szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van
azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a
feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta
követelményekkel való megbirkózáshoz) szükségesek: szervezés, tervezés,
feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás,
alkalmazkodóképesség és reziliencia. Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv
bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében,
hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel
küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező
években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a
problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és
problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most álmodni mernénk.
Rövid tesztek segítségével alkothatunk képet gyermekünk erősségeiről és
gyengeségeiről, ami segít a beavatkozások lehetséges célpontjainak
azonosításában. Ezután különböző testre szabható megközelítési módok közül
választhatunk, és mindig rendelkezésre áll egy B terv is, amennyiben az A terv
nem teljesen sikeres. A könyvben szereplő módszerek némi időt és
következetességet igényelnek, de több tízezer szülő visszajelzései alapján
kiválóan működnek, egyiket sem nehéz elsajátítani, sőt néhányat még
szórakoztatónak is találhatunk. A szerzők neuropszichológusok, a tanulási és
figyelemzavarok nemzetközi elismertségű kutatói és szakértői.
képességű, ezt világosan látjuk, és a környezetünk is visszaigazolja. De akkor
hogyan lehetséges, hogy annyit küszködik a mindennapi élet feladataival? Miért
felejt el és veszít el rendszeresen dolgokat? Miért nem képes tíz másodpercnél
tovább nyugton ülni? Miért nem tud rendet tartani a szobájában és a holmijai
között? Miért kezeli olyan rosszul a váratlan helyzeteket? Miért borul ki
annyira, vagy válik agresszívvé, ha valami nem úgy történik, ahogy szeretné?
Miért képtelen valamit türelmesen kivárni, vagy egy folyamatot következetesen
végig vinni? Miért nem tudja tartani magát a tervekhez és a szabályokhoz? Az
esetek elsöprő többségében nem azért, mert fütyül a kéréseinkre, és direkt
bosszantani akar minket. Hanem azért, mert az általunk kívánt dolgok
megvalósításához szükséges készségei még nem elég fejlettek. (Ezért nem segít
ilyenkor a kérlelés, az alkudozás, a fenyegetés és a büntetés sem - hiszen, ha
valamire még nem képes, akkor mindegy, milyen nyomást gyakorlunk rá, nem tudja
megcsinálni.) A legtöbb szétszórt, de okos gyerek nélkülöz bizonyos gondolkodási
szokásokat, amelyeket végrehajtó funkcióknak nevezünk, vagy lemaradásban van
azok fejlődése terén. Ezek azok az alapvető kognitív készségek, amelyek a
feladatok végrehajtásához (és az iskolai, otthoni és kortárscsoport elvárta
követelményekkel való megbirkózáshoz) szükségesek: szervezés, tervezés,
feladatkezdés és feladatnál maradás, impulzuskontroll, érzelemszabályozás,
alkalmazkodóképesség és reziliencia. Szerencsére van mit tenni. Ez a könyv
bemutatja, hogyan segíthetünk gyermekünk végrehajtó funkcióinak fejlesztésében,
hogy jobban boldoguljon azokkal a helyzetekkel és feladatokkal, amelyekkel
küszködik. Így sok nehézségtől és szenvedéstől kímélhetjük meg őt az elkövetkező
években. Ha már óvodás vagy általános iskolás korban elkezdünk dolgozni a
problémákon, mire középiskolába kerül, jobb önuralommal, döntéshozatali és
problémamegoldó készséggel lesz felvértezve, mint amiről most álmodni mernénk.
Rövid tesztek segítségével alkothatunk képet gyermekünk erősségeiről és
gyengeségeiről, ami segít a beavatkozások lehetséges célpontjainak
azonosításában. Ezután különböző testre szabható megközelítési módok közül
választhatunk, és mindig rendelkezésre áll egy B terv is, amennyiben az A terv
nem teljesen sikeres. A könyvben szereplő módszerek némi időt és
következetességet igényelnek, de több tízezer szülő visszajelzései alapján
kiválóan működnek, egyiket sem nehéz elsajátítani, sőt néhányat még
szórakoztatónak is találhatunk. A szerzők neuropszichológusok, a tanulási és
figyelemzavarok nemzetközi elismertségű kutatói és szakértői.
Adatlap
Ár: | 4.690 Ft |
Könyvkereső: | Tudományos és dokumentum |
Feladás dátuma: | 2025.01.10 |
Eddig megtekintették 0 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Okos, de szétszórt - A végrehajtó funkciók fejlesztése" című hirdetést látja. (fent)