
AZ AUTONÓMIÁTÓL A SZELEKCIÓIG
Az iskolaválasztás jelentése a rendszerváltás utáni időszak magyar
közoktatásában Szerző: Berényi Eszter Gondolat Kiadó, 2016 A korai
iskolaválasztás témája talán sehol másutt a világon nem olyan döntő jelentőségű,
mint idehaza. Az iskolába kerülés pillanata a szabad választás miatt
meghatározóbb, mint szinte bárhol máshol a világon: sok diák későbbi sorsa dől
el ekkor. Az iskolaválasztáson keresztül feltárul a hazai oktatáspolitikák, sőt:
az egész iskolarendszer lényege is. Ráadásul, a szabad iskolaválasztás olyan
eleme az iskolarendszernek, amely voltaképpen évtizedek óta változatlan, s a
2010-et követő átalakítások is megkímélték. Ami persze nem azt jelenti, hogy ne
lett volna kiemelt tárgya az iskolákról szóló közbeszédnek és szakmai
diskurzusnak (az autonómiáról, a minőségről, a szegregáció tényadatairól?). A
közpolitikák szociológiai elemzése hangsúlyozza, hogy a társadalmi kontextus
nagymértékben befolyásolja, hogyan tud megvalósulni egy-egy policyelképzelés. A
kötet egyik fő törekvése, hogy bemutassa a szülői, iskolai, fenntartói,
szakértői, stakeholderi stratégiák komplexitását, s választ keressen arra a
kérdésre, hogy vajon minek köszönheti a szabad iskolaválasztás a túlélést az
amúgy 4?8 évente gyökeres változásokon áteső közoktatási rendszerben ? mit
jelent a magyar társadalom számára a szabad iskolaválasztás? A kötet adatai:
Kötés: Kartonált Megjelenés éve: 2016 Terjedelem: 146 oldal
közoktatásában Szerző: Berényi Eszter Gondolat Kiadó, 2016 A korai
iskolaválasztás témája talán sehol másutt a világon nem olyan döntő jelentőségű,
mint idehaza. Az iskolába kerülés pillanata a szabad választás miatt
meghatározóbb, mint szinte bárhol máshol a világon: sok diák későbbi sorsa dől
el ekkor. Az iskolaválasztáson keresztül feltárul a hazai oktatáspolitikák, sőt:
az egész iskolarendszer lényege is. Ráadásul, a szabad iskolaválasztás olyan
eleme az iskolarendszernek, amely voltaképpen évtizedek óta változatlan, s a
2010-et követő átalakítások is megkímélték. Ami persze nem azt jelenti, hogy ne
lett volna kiemelt tárgya az iskolákról szóló közbeszédnek és szakmai
diskurzusnak (az autonómiáról, a minőségről, a szegregáció tényadatairól?). A
közpolitikák szociológiai elemzése hangsúlyozza, hogy a társadalmi kontextus
nagymértékben befolyásolja, hogyan tud megvalósulni egy-egy policyelképzelés. A
kötet egyik fő törekvése, hogy bemutassa a szülői, iskolai, fenntartói,
szakértői, stakeholderi stratégiák komplexitását, s választ keressen arra a
kérdésre, hogy vajon minek köszönheti a szabad iskolaválasztás a túlélést az
amúgy 4?8 évente gyökeres változásokon áteső közoktatási rendszerben ? mit
jelent a magyar társadalom számára a szabad iskolaválasztás? A kötet adatai:
Kötés: Kartonált Megjelenés éve: 2016 Terjedelem: 146 oldal

Adatlap
Ár: | 1.020 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.04.20 |
Eddig megtekintették 8 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "AZ AUTONÓMIÁTÓL A SZELEKCIÓIG" című hirdetést látja. (fent)