![Betöltés...](/templates/pictures/ajax-loader.gif)
Széplaki Erzsébet - Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 3.
A legfontosabb tudnivalók a Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatokról: - A
munkafüzet újszerűsége abban áll, hogy köznapi szóbeli és írásbeli képességet
fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon
illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját. - A munkafüzet
első oldalainak feladatai megkönnyítik a tanulók számára a 2.-os vonalazásról a
3.-os vonalazásra való áttérést is. - Az írásbeli szövegalkotást mindig
megelőzik a szóbeli szövegalkotást segítő gyakorlatok. - A munkafüzet biztosítja
az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás lehetőségét. Ezzel
arra ösztönzi őket, hogy az általuk alkotott szöveget többször vizsgálják felül
és dolgozzák át. Ez természetesen azzal jár, hogy a gyerekek több
fogalmazásváltozatot (piszkozatot) is írnak, amelyekről társaiktól is
visszajelzéseket kapnak. Így kevesebb teljes fogalmazást írnak, de azok
kidolgozására kellő időt is kapnak. - A tanulók a következő szövegműfajok
szóbeli és/vagy írásbeli szövegalkotási algoritmusával ismerkednek meg:
állatmese, felhívás, hír, hirdetés, apróhirdetés, meghívó, e-mail. - A
munkafüzet használatát ikonok segítik, például a munkaformákat, a páros és
csoportmunkát. A Jó tanácsok ikon után gyakran nyelvi és viselkedési
illemszabályok is olvashatók. - A feladatok utasításai világos megfogalmazásúak
és közérthetőek. - A tanulókat sokszor egy ikerpár, Csenge és Csongor is
elkíséri a feladatmegoldó útjukon. Van amikor ők támogatják a kisdiákot a
szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat
megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A
munkafüzethez tartozó részletes tanmenetjavaslat nagy segítséget nyújt a
tanítási és tanulási folyamat megtervezésében. - A kiadvány végén a Támogatóid
fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások és közmondások
jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint
értékelőlapok mesealkotáshoz. - A munkafüzetben a játékosítás elemei is
fellelhetők. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok nemcsak a
szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humorosak is. - A
munkafüzethez készült tanmenetjavaslat és a feladatok megoldókulcsa a Műszaki
Könyvkiadó weboldaláról, erről a linkről tölthető le:
https://www.muszakikiado.hu/letoltesek/kozismeret/magyar-nyelv/ A kiadvány fő
témakörei: Kapcsolataink szóban; Hogyan építsünk szöveget?; A szövegalkotás
lépései; Alkossunk rövid szövegeket!; Kapcsolattartás írásban - a kerettantervi
időkeret alatt feldolgozhatók, alaposan begyakorolhatók.
munkafüzet újszerűsége abban áll, hogy köznapi szóbeli és írásbeli képességet
fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz, amelyek gyermekközeliek, játékosak, gazdagon
illusztráltak, és segítik a gyerekek mindennapi kommunikációját. - A munkafüzet
első oldalainak feladatai megkönnyítik a tanulók számára a 2.-os vonalazásról a
3.-os vonalazásra való áttérést is. - Az írásbeli szövegalkotást mindig
megelőzik a szóbeli szövegalkotást segítő gyakorlatok. - A munkafüzet biztosítja
az írásbeli szövegalkotáskor a tanulóknak a piszkozatírás lehetőségét. Ezzel
arra ösztönzi őket, hogy az általuk alkotott szöveget többször vizsgálják felül
és dolgozzák át. Ez természetesen azzal jár, hogy a gyerekek több
fogalmazásváltozatot (piszkozatot) is írnak, amelyekről társaiktól is
visszajelzéseket kapnak. Így kevesebb teljes fogalmazást írnak, de azok
kidolgozására kellő időt is kapnak. - A tanulók a következő szövegműfajok
szóbeli és/vagy írásbeli szövegalkotási algoritmusával ismerkednek meg:
állatmese, felhívás, hír, hirdetés, apróhirdetés, meghívó, e-mail. - A
munkafüzet használatát ikonok segítik, például a munkaformákat, a páros és
csoportmunkát. A Jó tanácsok ikon után gyakran nyelvi és viselkedési
illemszabályok is olvashatók. - A feladatok utasításai világos megfogalmazásúak
és közérthetőek. - A tanulókat sokszor egy ikerpár, Csenge és Csongor is
elkíséri a feladatmegoldó útjukon. Van amikor ők támogatják a kisdiákot a
szövegalkotásban, van, amikor a tanuló ad nekik tanácsot egy-egy feladat
megoldásában, egy-egy szöveg javításában, kifejezőbbé tételében. - A
munkafüzethez tartozó részletes tanmenetjavaslat nagy segítséget nyújt a
tanítási és tanulási folyamat megtervezésében. - A kiadvány végén a Támogatóid
fejezetben megtalálhatók a feladatokban szereplő szólások és közmondások
jelentésének magyarázata, a szövegalkotási javítási jelek, valamint
értékelőlapok mesealkotáshoz. - A munkafüzetben a játékosítás elemei is
fellelhetők. A rejtvények, fejtörők, nyelvi feladványok nemcsak a
szókincsbővítést szolgálják, hanem szórakoztatóak és gyakran humorosak is. - A
munkafüzethez készült tanmenetjavaslat és a feladatok megoldókulcsa a Műszaki
Könyvkiadó weboldaláról, erről a linkről tölthető le:
https://www.muszakikiado.hu/letoltesek/kozismeret/magyar-nyelv/ A kiadvány fő
témakörei: Kapcsolataink szóban; Hogyan építsünk szöveget?; A szövegalkotás
lépései; Alkossunk rövid szövegeket!; Kapcsolattartás írásban - a kerettantervi
időkeret alatt feldolgozhatók, alaposan begyakorolhatók.
![Tovább](/templates/pictures/tovabb1.png)
Adatlap
Ár: | 1.490 Ft |
Könyvkereső: | Iskolai / Tankönyvek |
Feladás dátuma: | 2025.02.09 |
Eddig megtekintették 16 alkalommal |
A hirdető adatai
![Tovább](/templates/pictures/tovabb2.png)
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Széplaki Erzsébet - Szövegalkotást fejlesztő gyakorlatok 3. " című hirdetést látja. (fent)