Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban
Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban A turizmus szektort
folyamatos megújulás jellemzi. A desztináció- és attrakciófejlesztés területén
tapasztalható trendeket a COVID-19 pandémia is nagyban felerősítette. Az elmúlt
két évben példa nélküli helyzettel szembesült társadalmi-gazdasági környezetünk,
a járványügyi intézkedések (például: fizikai távolságtartás, szabadidős célú
helyváltoztatások korlátozása) a tercier szektor alágazataiban, így a
turizmusban is jelentős recessziót eredményeztek. A turizmus fellendüléséhez
vezető út a folyamatos innovációban rejlik, melyhez elengedhetetlen az aktuális
fogyasztói trendek és a jó üzleti gyakorlatok feltérképezése. A
Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban című kötet mindezekre
reagálva vizsgálja a szektor két kiemelkedően fontos turisztikai termékét. Noha
a kulturális és aktív turizmus is széleskörben tárgyalt témakör a
társadalomtudományok területén, a kötet újdonságát adja az aktuális társadalmi
és technológiai trendekre való reflexió, valamint a válságkezelést elősegítő
megoldások és projektek részletes bemutatása. A kötet négy fő fejezetre
osztható: A kulturális turizmus aktuális trendjei, fejlődési irányai (I.), Az
innovatív vonzerőfejlesztés gyakorlati megvalósulásai a kulturális turizmus
területén (II.), Az aktív turizmus aktuális trendjei, fejlődési irányai (III.),
Az innovatív vonzerőfejlesztés gyakorlati megvalósulásai az aktív turizmus
területén (IV.). A trendelemző tanulmányok (1. és 3. fejezet) az elméleti
alapok, valamint a vizsgált turisztikai termékek alapismérveire helyezik a
hangsúlyt. Ezt kiegészítve, a gyakorlati megoldásokra összpontosító tanulmányok
(2. és 4. fejezet) a jelenleg is zajló turizmusfejlesztési projektek, valamint a
nemzetközi jó gyakorlatok és hazai fejlődési irányok részletes megismerését
segítik elő, ezzel erősítve a tanulmánykötet gyakorlatorientált megközelítését.
A kötetben kiemelt hangsúlyt kapott a kulturális turizmus sokszínűségének
bemutatása, az innovatív vonzerőfejlesztés lehetőségeinek feltárása a különböző
kulturális intézmények, múzeumok, várak és kastélyok, valamint zene- és
fesztiválturizmus szemszögéből. A COVID-19 világjárvány mellett a szektor
értékteremtési folyamatait az egyre erősödő Ipar 4.0 megoldások is formálják,
így az egyes fejezetek a különböző okos- (például: kiterjesztett valóság,
virtuális valóság) és mesterségesintelligencia-alapú vívmányok szerepét is
részletesen tárgyalják. A kötetben olyan alternatív, korábban kevéssé tárgyalt
témakörök is helyet kaptak, mint például a folyami szállodahajó-turizmus
sajátosságainak bemutatása, a modern zarándoklatok turizmusélénkítő szerepe vagy
az etnikai turizmus újonnan kibontakozó szolgáltatásai (például: thanaturizmus,
gasztroturizmus). Az elmúlt években egyre erősödő utazási motivációvá vált az
autentikus, természetközeli élményszerzés, mely indokolja, hogy a kötetben
kiemelt szerephez jusson az aktív turizmus valamennyi alágazatának bemutatása. A
turisták érdeklődése az egyedi, fizikai aktivitást igénylő, természetközeli és
mindemellett környezeti szempontból is fenntartható turisztikai termékek felé
irányul, melyre a szektor szereplőinek is reagálnia kell. Ennek sikeres módjait
az aktív turizmus legkülönbözőbb területeinek szakértői ismertetik, így a
kötetben átfogó képet adunk a gyalogos természetjárás, a kerékpáros turizmus, a
vízi-, sí- és lovas turizmus hazai és nemzetközi sajátosságairól. A témakört
tovább színesítik a desztinációszemléletű esettanulmányok is, melyek elsősorban
a magyarországi (például: Dunakanyar, Szigetköz) termékfejlesztési lehetőségeket
tárgyalják. Kiadványunk alapul szolgálhat a kulturális és aktív turizmus
témaköreit felölelő, különböző képzési szintű (alap-, mester- és posztgraduális)
tárgyak oktatásában. A gyakorlati példák, esettanulmányok sokszínűsége miatt
pedig a turizmus területén tevékenykedő szakértők is haszonnal forgathatják.
folyamatos megújulás jellemzi. A desztináció- és attrakciófejlesztés területén
tapasztalható trendeket a COVID-19 pandémia is nagyban felerősítette. Az elmúlt
két évben példa nélküli helyzettel szembesült társadalmi-gazdasági környezetünk,
a járványügyi intézkedések (például: fizikai távolságtartás, szabadidős célú
helyváltoztatások korlátozása) a tercier szektor alágazataiban, így a
turizmusban is jelentős recessziót eredményeztek. A turizmus fellendüléséhez
vezető út a folyamatos innovációban rejlik, melyhez elengedhetetlen az aktuális
fogyasztói trendek és a jó üzleti gyakorlatok feltérképezése. A
Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban című kötet mindezekre
reagálva vizsgálja a szektor két kiemelkedően fontos turisztikai termékét. Noha
a kulturális és aktív turizmus is széleskörben tárgyalt témakör a
társadalomtudományok területén, a kötet újdonságát adja az aktuális társadalmi
és technológiai trendekre való reflexió, valamint a válságkezelést elősegítő
megoldások és projektek részletes bemutatása. A kötet négy fő fejezetre
osztható: A kulturális turizmus aktuális trendjei, fejlődési irányai (I.), Az
innovatív vonzerőfejlesztés gyakorlati megvalósulásai a kulturális turizmus
területén (II.), Az aktív turizmus aktuális trendjei, fejlődési irányai (III.),
Az innovatív vonzerőfejlesztés gyakorlati megvalósulásai az aktív turizmus
területén (IV.). A trendelemző tanulmányok (1. és 3. fejezet) az elméleti
alapok, valamint a vizsgált turisztikai termékek alapismérveire helyezik a
hangsúlyt. Ezt kiegészítve, a gyakorlati megoldásokra összpontosító tanulmányok
(2. és 4. fejezet) a jelenleg is zajló turizmusfejlesztési projektek, valamint a
nemzetközi jó gyakorlatok és hazai fejlődési irányok részletes megismerését
segítik elő, ezzel erősítve a tanulmánykötet gyakorlatorientált megközelítését.
A kötetben kiemelt hangsúlyt kapott a kulturális turizmus sokszínűségének
bemutatása, az innovatív vonzerőfejlesztés lehetőségeinek feltárása a különböző
kulturális intézmények, múzeumok, várak és kastélyok, valamint zene- és
fesztiválturizmus szemszögéből. A COVID-19 világjárvány mellett a szektor
értékteremtési folyamatait az egyre erősödő Ipar 4.0 megoldások is formálják,
így az egyes fejezetek a különböző okos- (például: kiterjesztett valóság,
virtuális valóság) és mesterségesintelligencia-alapú vívmányok szerepét is
részletesen tárgyalják. A kötetben olyan alternatív, korábban kevéssé tárgyalt
témakörök is helyet kaptak, mint például a folyami szállodahajó-turizmus
sajátosságainak bemutatása, a modern zarándoklatok turizmusélénkítő szerepe vagy
az etnikai turizmus újonnan kibontakozó szolgáltatásai (például: thanaturizmus,
gasztroturizmus). Az elmúlt években egyre erősödő utazási motivációvá vált az
autentikus, természetközeli élményszerzés, mely indokolja, hogy a kötetben
kiemelt szerephez jusson az aktív turizmus valamennyi alágazatának bemutatása. A
turisták érdeklődése az egyedi, fizikai aktivitást igénylő, természetközeli és
mindemellett környezeti szempontból is fenntartható turisztikai termékek felé
irányul, melyre a szektor szereplőinek is reagálnia kell. Ennek sikeres módjait
az aktív turizmus legkülönbözőbb területeinek szakértői ismertetik, így a
kötetben átfogó képet adunk a gyalogos természetjárás, a kerékpáros turizmus, a
vízi-, sí- és lovas turizmus hazai és nemzetközi sajátosságairól. A témakört
tovább színesítik a desztinációszemléletű esettanulmányok is, melyek elsősorban
a magyarországi (például: Dunakanyar, Szigetköz) termékfejlesztési lehetőségeket
tárgyalják. Kiadványunk alapul szolgálhat a kulturális és aktív turizmus
témaköreit felölelő, különböző képzési szintű (alap-, mester- és posztgraduális)
tárgyak oktatásában. A gyakorlati példák, esettanulmányok sokszínűsége miatt
pedig a turizmus területén tevékenykedő szakértők is haszonnal forgathatják.
Adatlap
Ár: | 4.590 Ft |
Könyvkereső: | EGYÉB |
Feladás dátuma: | 2024.11.06 |
Eddig megtekintették 12 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Vonzerőfejlesztés a kulturális és aktív turizmusban" című hirdetést látja. (fent)