A TÖBBSÉGI, A KATOLIKUS ÉS A WALDORF-ISKOLÁK ÖSSZEHASONLÍTÓ
Szerző: Turós Mátyás Gondolat Kiadó, 2023 A köznevelésben az
oktatáseredményesség mérése a tanuló dolgozatának értékelésétől a nemzetközi
mérésekig jól kidolgozott, az eredmények érdeklődésre, közérdeklődésre és a
döntéshozók figyelmére tartanak számot. A nevelés eredményességének mérései
ezzel szemben ritkák, kevésbé ismertek, esetleg nem mutatnak túl a tanulók
iskolához való viszonyának elemzésein. A nevelésieredmény-vizsgálat az
intézményes nevelés eredményességmérését célozza meg. Az irodalomból ugyanis nem
iskolamodellek külvilág felé deklarált önképének, identitásképző
önbemutatásának, oktatáselméleti vonatkozásoknak, szocializálással kapcsolatos
célkitűzéseinek teoretikus leírásai, hanem összevető jellegű empirikus
eredmények hiányoznak. A vizsgálat ennek megfelelően korszerű (Rust et al.,
2020) pszichometria, szűkebben, a téma okán pedagometria: a mérés nem eszméken,
hanem empírián alapul. A nevelés eredményén nem a tanulók szociális
készségeinek, társadalmi igazságosságról alkotott véleményének, klímakérdésekhez
való hozzáállásának vagy iskolai hiányzásainak alakulását (Prior et al., 2021)
értem, hanem a többségi, katolikus és Waldorf-iskolamodellek egyént szocializáló
hatásainak különbségeit keresem. A kötet adatai: Formátum: 160 x 230 mm Kötés:
kartonált Megjelenés éve: 2023 Terjedelem: 234 oldal
oktatáseredményesség mérése a tanuló dolgozatának értékelésétől a nemzetközi
mérésekig jól kidolgozott, az eredmények érdeklődésre, közérdeklődésre és a
döntéshozók figyelmére tartanak számot. A nevelés eredményességének mérései
ezzel szemben ritkák, kevésbé ismertek, esetleg nem mutatnak túl a tanulók
iskolához való viszonyának elemzésein. A nevelésieredmény-vizsgálat az
intézményes nevelés eredményességmérését célozza meg. Az irodalomból ugyanis nem
iskolamodellek külvilág felé deklarált önképének, identitásképző
önbemutatásának, oktatáselméleti vonatkozásoknak, szocializálással kapcsolatos
célkitűzéseinek teoretikus leírásai, hanem összevető jellegű empirikus
eredmények hiányoznak. A vizsgálat ennek megfelelően korszerű (Rust et al.,
2020) pszichometria, szűkebben, a téma okán pedagometria: a mérés nem eszméken,
hanem empírián alapul. A nevelés eredményén nem a tanulók szociális
készségeinek, társadalmi igazságosságról alkotott véleményének, klímakérdésekhez
való hozzáállásának vagy iskolai hiányzásainak alakulását (Prior et al., 2021)
értem, hanem a többségi, katolikus és Waldorf-iskolamodellek egyént szocializáló
hatásainak különbségeit keresem. A kötet adatai: Formátum: 160 x 230 mm Kötés:
kartonált Megjelenés éve: 2023 Terjedelem: 234 oldal
Adatlap
Ár: | 3.060 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.12.16 |
Eddig megtekintették 25 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "A TÖBBSÉGI, A KATOLIKUS ÉS A WALDORF-ISKOLÁK ÖSSZEHASONLÍTÓ " című hirdetést látja. (fent)