Huba Judit - A kisgyermek ép és eltérő fejlődése
Évről évre szaporodik az óvodák nagycsoportjában az iskolalátogatás alól egy
évre felmentettek száma. Egyre több az olyan gyermek az iskolában, aki ? jó
intellektuális adottságai ellenére ? tanulási nehézséggel, zavarral küzd,
illetve beilleszkedési, viselkedési problémái miatt okoz súlyos gondokat magának
és környezetének. Ha a jelenség okait keressük, hajlamosak vagyunk a szülők
megváltozott nevelési módszereiben, leterheltségében, vagy ? a gyermekeket is
érintő ? szociális helyzetében keresni az okokat. A környezetet azonban nem
feltétlenül lehet felelőssé tenni! Viszonylag ritkábban gondolunk arra, hogy a
gyermekek eltérő fejlődése is okozhat tanulási és alkalmazkodási problémákat. Az
ép és eltérő fejlődés leírásával, a kettő összehasonlításával tetten érhetjük a
?kisiklások? jeleit, megérthetjük a tanulási és szociális magatartás alapelemei
közötti kölcsönhatásokat. Gyakran a fejlődési eltérések következménye, hogy a
gyermek kedvező nevelési, környezeti feltételek mellett, jó értelmi adottságai
ellenére sem sikeres a tanulásban, közösségi beilleszkedése nehéz, magatartási
reakciói pedig gyakran érthetetlenek, kirívók. Prevenciós cél a fejlődés
feltételeinek javítása, az optimális idegrendszeri érési folyamatok támogatása.
A fejlődés során észlelt gyanújelek pedig szükségessé tehetik a körültekintő
vizsgálatot, a pontos diagnózist és a fejlesztést, terápiá(ka)t. A társadalmi
közegen is bőven volna javítanivaló, ez azonban már nem egy vagy néhány szakma
kompetenciája. A könyv abban szeretne segíteni, hogy a szülők és nevelők
tárgyilagos figyelemmel tudják kísérni a gyermek fejlődését, feltehessék a
kérdéseiket, megfelelően értelmezzék a kapott szakvéleményeket, és szükség
esetén hasznosan működjenek együtt egymással. A diagnózis és a tennivalók
meghatározásához forduljon olyan szakemberhez, akivel ? körültekintő információk
alapján ? bizalmi kapcsolatot tud létesíteni.
évre felmentettek száma. Egyre több az olyan gyermek az iskolában, aki ? jó
intellektuális adottságai ellenére ? tanulási nehézséggel, zavarral küzd,
illetve beilleszkedési, viselkedési problémái miatt okoz súlyos gondokat magának
és környezetének. Ha a jelenség okait keressük, hajlamosak vagyunk a szülők
megváltozott nevelési módszereiben, leterheltségében, vagy ? a gyermekeket is
érintő ? szociális helyzetében keresni az okokat. A környezetet azonban nem
feltétlenül lehet felelőssé tenni! Viszonylag ritkábban gondolunk arra, hogy a
gyermekek eltérő fejlődése is okozhat tanulási és alkalmazkodási problémákat. Az
ép és eltérő fejlődés leírásával, a kettő összehasonlításával tetten érhetjük a
?kisiklások? jeleit, megérthetjük a tanulási és szociális magatartás alapelemei
közötti kölcsönhatásokat. Gyakran a fejlődési eltérések következménye, hogy a
gyermek kedvező nevelési, környezeti feltételek mellett, jó értelmi adottságai
ellenére sem sikeres a tanulásban, közösségi beilleszkedése nehéz, magatartási
reakciói pedig gyakran érthetetlenek, kirívók. Prevenciós cél a fejlődés
feltételeinek javítása, az optimális idegrendszeri érési folyamatok támogatása.
A fejlődés során észlelt gyanújelek pedig szükségessé tehetik a körültekintő
vizsgálatot, a pontos diagnózist és a fejlesztést, terápiá(ka)t. A társadalmi
közegen is bőven volna javítanivaló, ez azonban már nem egy vagy néhány szakma
kompetenciája. A könyv abban szeretne segíteni, hogy a szülők és nevelők
tárgyilagos figyelemmel tudják kísérni a gyermek fejlődését, feltehessék a
kérdéseiket, megfelelően értelmezzék a kapott szakvéleményeket, és szükség
esetén hasznosan működjenek együtt egymással. A diagnózis és a tennivalók
meghatározásához forduljon olyan szakemberhez, akivel ? körültekintő információk
alapján ? bizalmi kapcsolatot tud létesíteni.
Adatlap
Ár: | 4.552 Ft |
Könyvkereső: | Egészség, egészségügyi |
Feladás dátuma: | 2024.11.21 |
Eddig megtekintették 22 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "Huba Judit - A kisgyermek ép és eltérő fejlődése" című hirdetést látja. (fent)