Betöltés...

Rudolf Steiner - Nevelésművészet az ember lényének megismeré

1. előadás A nevelés jelenkori helyzetének jellemzése. A valódi emberismeret
szükségességéről. Az inkarnáció. Az öröklődés és egyéniség, valósághű
szemlélettel. A gyermek lénye a fogváltás előtt. A fogváltás korának változásai.
A nevelés feladatai a különböző életszakaszokban. 2. előadás A gyermek mint
érzékszem. Az utánzás lényege és jelentősége. Az óvoda. A gyermek játéka. Az
élet megfigyelése fejleszti a nevelő fantáziáját. A fogváltás. A képi fantázia
elemről a tanításban. Bevezetés az írásba. A tanár szabadságáról a tanítás
kialakításában. A gyermek lénye a kilencedik életév körül. A krízis. A
mesemondásról. A nevelés imponderábilis (nem mérhető) elemeiről. 3. előadás A
gyermek a kilencedik életéven túl. Növénytan. Állattan. E tantárgyak nevelő
hatásáról. A mesemondásról és a mítoszmesélésről. Képszerű történelem. Az oki
viszonyokat csak a 12. életéven túl vizsgáljuk. A büntetésről. Az önnevelés. 4.
előadás Az önnevelés. Bátorság a kezdeti tökéletlenség felvállalásához. A
gyermekekhez fűző sorskapcsolatról. Egy képszerű történet példája. A mesemondás
metodikája. A nevelő meditatív lelkiállapotáról. A temperamentumokkal való
bánásmód. Szimmetriagyakorlatok és a belső formaérzék. A saját testtel végzett
ügyességi gyakorlatok a gondolkodás fejlesztéséhez. A festés. Az epochális
tanítás. 5. előadás A számtanról. A számfogalom képszerű kialakítása. Ritmikus
számolás. A számolás mint akarati tevékenység a fej mint szemlélő. A négy
alapművelet. A materializmus mint a nevelés következménye. Humor a tanításban. A
geometria tanítása. Pitagorasz tételének átlátható bizonyításmódjai. 6. előadás
A gyermek fejlődési szakaszainak jellemzői a lénytagokkal összefüggően. Az
étertest formaképző, szervképző tevékenységéről. A gyermek plasztikus festői
tevékenységének elősegítése. A nemi érés. A fizikai szervezetet megragadja az
asztráltest. A zenei oktatás jelentősége. A nyelvoktatás. Nyelvtan a 9. életév
körül. Idegennyelv-tanítás fordítás nélkül. A nyelvek különbözőségéről a
beszédhangok érzékelésének különbözősége által. Euritmia. Torna, gimnasztika
ezek lényege. Az euritmia kinyilatkoztatja a belső világot. A tornán keresztül
az ember beilleszkedik a térbe. 7. előadás Az ásványtan a 12. életévtől. Az
egészből indulunk ki. A fizika tanítását az élethez kapcsoljuk. Szólítsuk meg a
fantáziát. Az elfáradásról. A ritmus lényegéről. A fogalmazás. A tanításnak
illetve a nevelésnek az élethez kell kapcsolódnia, s az életből kell kiindulnia.
A valóságtól idegen gondolkodásról. A tanári konferencia mint az iskolaszervezet
lelke. A fiúk és lányok számarányának hatásáról az osztályban. Az alacsonyabb
képességű gyermekekről való gondoskodásról. Mindennemű tanítás felismerést kell
hogy ébresszen a gyermekben az embernek a világban betöltött helyzetéről. Az
élet megértéséről a technikatanítás által. A kézimunka-tanításról. A
bizonyítványról. Tartsunk kapcsolatot a szülői házzal a gyermek megértésének
érdekében. A kérdések megválaszolása A szorzás és az osztás különbözőségéről.
Mérés és tagolás. A konkrét számolástól az absztrakt számtanig. A
rajztanításról. A latin és a görög nyelvoktatás. A sport kérdése. A
vallásoktatás. Az idegen nyelvek kiválasztásáról. Nyelvtanulás a fogváltás
előtt. Zárszó.

Tovább
Adatlap
Ár: 2.500 Ft
Könyvkereső: Tudományos és dokumentum
 
Feladás dátuma: 2024.06.14
Eddig megtekintették 23 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

Rudolf Steiner - Nevelésművészet az ember lényének megismeré
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "Rudolf Steiner - Nevelésművészet az ember lényének megismeré" című hirdetést látja. (fent)



Holtak menete Rövid leírás: Hilary Mantel szinte pontosan ott folytatja történetét, ahol a ?Farkasbőrben? végén abbamaradt: a központi szereplő továbbra is a cselszövésben jártas, agyafúrt Thomas Cromwell, akinek azonban ebben a kötetben az lesz a feladata, hogy a kiábrándult királyt...