Betöltés...

A GOOGLE-MODELL

A menedzsment forradalma edition 2.0 sorozat Szerző: Bernard Girard Fordította:
Kazanlár Szilvia, Mihancsik Zsófia Typotex Kiadó, 2010 Stanfordból jöttek,
mesterségük címere matematikus, informatikus. Sergey Brin és Larry Page persze
Kaliforniában maradt, és céget alapított egy algoritmusra. Az algoritmust
Larryról Page Ranknek nevezték el (és az internetes oldalak rangját jelenti), a
céget pedig Google-nak, ami egy jó nagy szám neve, azé, amelyben az 1 után 100
nulla áll. Hogy nemcsak a nagymennyiségű adatban való keresést oldották meg
hatékonyan, hogy innovatív megoldásaiknak még mi magyar egyszerű internetezők is
folyamatos haszonélvezői vagyunk, az rendben van, de a pénzkeresés is
nagyléptékben sikerült nekik. Ám erről inkább pletykák, mintsem korrekt
elemzések szólnak. A Google vállalatvezetési gyakorlatát ez a könyv a világon
elsőként tárja fel. Hatását mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az amerikai
kiadást az Amazon olvasói egyöntetűen csillagos ötösre értékelték. Összefoglalót
kapunk azokról a szokatlan, forradalmian újnak tekinthető aspektusokról, ahogy a
céget alapították, ahogy a gyors vállalatfejlődést kezelték és kezelik, ahogy a
pénzügyi válságra reagáltak. Új típusú munkaszervezés, új munkaerő-toborzás, új
marketingeszközök az alapjai az új technológiának, amelyben a közönség, az
internetezők kritikája, a nyitottság és az önkontroll egyképp szerepet játszik.
A 20. század vállalatvezetési mintáját a Ford T-modelljének futószalagon való
gyártása forradalmasította. A 21. század életképes vállalatainak pedig nem árt
alaposan szemügyre venni a Google-modellt. A szerző a könyv második kiadását
jelentős mértékben aktualizálta, tekintettel arra, hogy a piac gyorsan változik,
hogy olyan új szereplők jelentek meg, mint a Facebook, és hogy maga a Google is
erőteljesen reagál minden újdonságra. A könyvet egy olyan fogalmi rendszer is
gazdagítja, amely a Google ikonná vált 12 vállalatvezetési módszerén alapul, és
amely minden típusú gazdasági társulatnál alkalmazható. Bernard Girard
vállalatvezetési tanácsadó, rádiókommentátor és szakelőadó. Több könyvet írt a
menedzsmentről, történetéről (Histoire des théories du management en France) és
vállalaton belüli működtetéséről (Des journaux plein les mains, histoire des
NMPP; Votre entreprise es passée aux 35 heures, et maintenant?), számos cikket
publikált a szervezésről, a munkaszerződésről és a vállalati teljesítményre
gyakorolt hatásukról. Minthogy meggyőződése, hogy a szervezeti változások a
jövőben csak az informatika révén valósíthatók meg, több mint húsz éve
figyelmes, egyben kritikus megfigyelője az új technológiáknak. Egyike volt
azoknak, akik már a nyolcvanas évek elején kétségbe vonták az új technológiákról
szóló egyértelműen optimista beszédet (figyelmezető írása: ?Et si la
productivité n'était pas au rendez-vous?, (Afcet, 1982). Több tanulmányt írt az
emberi erőforrások kezelésére és a vállalat modernizálására szolgáló
szoftverekről, francia nyelvterületen ő végezte az első kiterjedt vizsgálatot az
internetről (CAPA, 1995). Ebbéli minőségeiben elemzi 2000 óta a Google
vállalatot minden lehetséges szempontból, ami teszi lehetővé számára, hogy
megfejtse egy olyan vállalat működését szervezési és vezetési szempontból,
amelynek sikerét az hozta meg, hogy egyesíteni tudta a technológiai és
szervezeti előnyöket. Bernard Girard A kötet adatai: Formátum: B/5 Megjelenés
éve: 2010 Terjedelem: 248 oldal

Tovább
Adatlap
Ár: 2.975 Ft
A hirdető: Kereskedőtől
Értékesítés típusa: Eladó
Könyvkereső: Szakkönyv
 
Feladás dátuma: 2024.11.26
Eddig megtekintették 33 alkalommal
A hirdető adatai
Tovább

A GOOGLE-MODELL
Lehetőségek
Megosztók

Könyv kereső rovaton belül a(z) "A GOOGLE-MODELL" című hirdetést látja. (fent)



A kötet a gazdasági életben esedékes paradigmaváltást sejteti. A szerzők forrásként az egyház társadalmi tanításából indulnak ki, s lefektetik egy olyan ,,új gazdaságtan és menedzsment alapjait, amely nemcsak elméletben, hanem a gyakorlatban is működőképes. A munkahely és a hit összekapcsolását...