BILDUNG
Neveléstudományi és filozófiai megközelítések Neveléstudományi paradigmák
sorozat Szerkesztette: Schaffhauser Franz, Schwendtner Tibor L'Harmattan Kiadó,
2020 A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a
pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be
német nyelvterületen. E fogalom képes volt néhány alapvető, de egymásnak
bizonyos tekintetben ellentmondó törekvésnek, szellemi igénynek az
összefogására, melyek a polgárosodó Németországot ebben az időszakban
jellemezték. A Bildungsbürgertum, a képzett polgárság létrejöttéhez egységes
oktatási intézményrendszerre volt szükség, ugyanakkor az individuum belső
szabadságát és fejlődését szintén erőinek kiművelésétől várta. A filozófia, az
irodalom (lásd Bildungsroman) és a pedagógia mind a maga perspektívájából
próbálta meg e fogalom segítségével a német polgár önértelmezését,
egzisztenciális alternatíváit, intézményes, politikai lehetőségeit kifejteni és
értelmezni. E tanulmánykötet újdonsága és jelentősége, hogy a benne szereplő
írások a Bildung problematikáját filozófiai, irodalmi és pedagógiai szempontból
is értelmezik. A kötet adatai: Kötés: kartonált Megjelenés éve: 2020 Terjedelem:
184 oldal
sorozat Szerkesztette: Schaffhauser Franz, Schwendtner Tibor L'Harmattan Kiadó,
2020 A Bildung (képzés, művelődés) fogalma a 18. század második felétől kezdve a
pedagógiai és filozófiai gondolkodásban egyaránt kitüntetett szerepet töltött be
német nyelvterületen. E fogalom képes volt néhány alapvető, de egymásnak
bizonyos tekintetben ellentmondó törekvésnek, szellemi igénynek az
összefogására, melyek a polgárosodó Németországot ebben az időszakban
jellemezték. A Bildungsbürgertum, a képzett polgárság létrejöttéhez egységes
oktatási intézményrendszerre volt szükség, ugyanakkor az individuum belső
szabadságát és fejlődését szintén erőinek kiművelésétől várta. A filozófia, az
irodalom (lásd Bildungsroman) és a pedagógia mind a maga perspektívájából
próbálta meg e fogalom segítségével a német polgár önértelmezését,
egzisztenciális alternatíváit, intézményes, politikai lehetőségeit kifejteni és
értelmezni. E tanulmánykötet újdonsága és jelentősége, hogy a benne szereplő
írások a Bildung problematikáját filozófiai, irodalmi és pedagógiai szempontból
is értelmezik. A kötet adatai: Kötés: kartonált Megjelenés éve: 2020 Terjedelem:
184 oldal
Adatlap
Ár: | 2.070 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.11.26 |
Eddig megtekintették 24 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "BILDUNG " című hirdetést látja. (fent)