PUHA NEON FEJLÖVÉS
Fogyasztói regény médiáról, hatalomról, szerelemről Szerző: Fabricius Gábor
Ulpius-ház Könyvkiadó, 2009 Újszerű állapotú használt könyv. Újszerű állapotú
használt könyv. Fabricius Gábor nem pusztán egy a neves magyarországi
reklámszakemberek közül, de publicistaként, cégalapító marketingesként,
vizuálkommentátorként, esszéizáló designerként, a Sziget-pszichózison töprengő
kisfilmesként az ezredforduló utáni magyar kulturális élet és médiatér
meghatározó alakja, különleges értéke, akinek írásmódja, stílusa, hangvétele,
nyelvezete összetéveszthetetlenül egyéni. Témái: pénz, hatalom, szex a vizuális
tájszólás által uralt magyar médiamezőben, a suhogós joggerekből Alain
Delon-ingekig, Manolo Blahnik-cipőkig, Salvatore Ferrogano-nyakkendőkig
kimosakodott jelen idejű hazai előkelőségek birodalmában. Budapest Underground,
ha tetszik, a felsőosztály titkos élete. A magyarpsziché ugyan némileg
egyszerűbb struktúra, mint az Amerikai Pszichó, kevésbé sorozatgyilkos, puhább a
fejlövése, noha nem kevésbé szadisztikus. Magyarország sikamlós, fénylő felülete
a 2000-es években, bankárok, cégvezetők, iparmágnások látványtechnológusoktól,
médiatervezőktől, imidzskreátoroktól körülölelt világa; hidrogénes luftballon,
irány a kék ég legteteje a hósipkás csúcs fölött, és láthatatlan kéz hámozza
menetközben. Ez a kéz Fabriciusé. Válság idején édes a gazdagság látványa,
elcsúszó foncsorú tükörben szemlélni az unfrankót, a magyar elit életét, a new
money kultúráját, melyet a nómenklatúra-privatizáció, a taxisofőr-polgárosodás,
a zöldséges-szex és az okospornó hozott. Mária országa változóban: Krisztus
anyjától a kereskedelmi tévéken és a szcientológián át Michelle Wildig és
tovább. Fabricius prózája okosan hámozza meg ezt a léggömböt, a mindenki által
látható, ezzel elfedő bulvárfelülettől a dolog szívének legközepében lakozó
leglényegig, ami részben a Zeitgeist, részben pedig az önmagáért való Semmi.
Vágvölgyi B. András
Ulpius-ház Könyvkiadó, 2009 Újszerű állapotú használt könyv. Újszerű állapotú
használt könyv. Fabricius Gábor nem pusztán egy a neves magyarországi
reklámszakemberek közül, de publicistaként, cégalapító marketingesként,
vizuálkommentátorként, esszéizáló designerként, a Sziget-pszichózison töprengő
kisfilmesként az ezredforduló utáni magyar kulturális élet és médiatér
meghatározó alakja, különleges értéke, akinek írásmódja, stílusa, hangvétele,
nyelvezete összetéveszthetetlenül egyéni. Témái: pénz, hatalom, szex a vizuális
tájszólás által uralt magyar médiamezőben, a suhogós joggerekből Alain
Delon-ingekig, Manolo Blahnik-cipőkig, Salvatore Ferrogano-nyakkendőkig
kimosakodott jelen idejű hazai előkelőségek birodalmában. Budapest Underground,
ha tetszik, a felsőosztály titkos élete. A magyarpsziché ugyan némileg
egyszerűbb struktúra, mint az Amerikai Pszichó, kevésbé sorozatgyilkos, puhább a
fejlövése, noha nem kevésbé szadisztikus. Magyarország sikamlós, fénylő felülete
a 2000-es években, bankárok, cégvezetők, iparmágnások látványtechnológusoktól,
médiatervezőktől, imidzskreátoroktól körülölelt világa; hidrogénes luftballon,
irány a kék ég legteteje a hósipkás csúcs fölött, és láthatatlan kéz hámozza
menetközben. Ez a kéz Fabriciusé. Válság idején édes a gazdagság látványa,
elcsúszó foncsorú tükörben szemlélni az unfrankót, a magyar elit életét, a new
money kultúráját, melyet a nómenklatúra-privatizáció, a taxisofőr-polgárosodás,
a zöldséges-szex és az okospornó hozott. Mária országa változóban: Krisztus
anyjától a kereskedelmi tévéken és a szcientológián át Michelle Wildig és
tovább. Fabricius prózája okosan hámozza meg ezt a léggömböt, a mindenki által
látható, ezzel elfedő bulvárfelülettől a dolog szívének legközepében lakozó
leglényegig, ami részben a Zeitgeist, részben pedig az önmagáért való Semmi.
Vágvölgyi B. András
Adatlap
Ár: | 1.400 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.11.16 |
Eddig megtekintették 24 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "PUHA NEON FEJLÖVÉS" című hirdetést látja. (fent)