
SZEMÉLYISÉGBRÓKEREK
A Myers-Briggs-típusindikátor története és a személyiségtesztelés születése
Szerző: Merve Emre HVG Kiadó, 2019 Hogyan sikerülhetett az MBTI-nek, e házilag
kidolgozott feleletválasztós kérdőívnek beszivárogni a munkahelyünkre, emberi
kapcsolatainkba, az internetre, és életünk csaknem minden területére? A
Myers?Briggs-típusindikátor a legnépszerűbb személyiségteszt a világon.
Rendszeresen használják Fortune 500-as cégek, egyetemek, kórházak, egyházak, és
a hadsereg is. A személyiségtípusok nyelve ? amelynek szókincsében olyan
kifejezéseket találunk, mint extrovertáltság és introvertáltság, érzékelés és
intuíció, gondolkodás és érzés, megítélés és észlelés ? egyaránt adott ihletet
tévéműsorokhoz, internetes párkereső oldalakhoz és kvízekhez. Ám hiába fogadták
el az eszközt széles körben, a pszichometrikus tesztelés 2 milliárd dolláros
üzletágának szakemberei mindmáig nem tudták megfelelően hitelesíteni az
eredményeit ? vagy megmagyarázni a sikerét. A tesztet, amelynek gondolata az
1920-as években fogant meg anya és leánya, Katharine Briggs és Isabel Briggs
Myers, eme elkötelezett háziasszonyok, regényírók és amatőr pszichoanalitikusok
fejében, megalkotói azzal a célzattal dolgozták ki, hogy Carl Gustav Jung
evangéliumát terjesszék vele a tömegeknek. Ám a típusindikátor önálló életre
kelt, s mára éppoly gyakran találkozhatunk vele általános iskolákban,
apácakolostorokban és wellness-üdülőhelyeken, mint obskúrus politikai tanácsadó
irodáknál és közösségi hálózatokon. A Személyiségbrókerek eredeti beszámolókból
és korábban ki nem adott dokumentumokból merítve kritikus vizsgálat alá veszi a
kulturális jelképpé magasztosult személyiség-indikátort. Közben pedig nem
egyebet firtat, mint magát az én fogalmát ? bemutatva kísérleteinket, hogy
megragadjuk, kategorizáljuk és számszerűsítsük személyiségünket. E meghökkentő
és érdekfeszítő könyv ugyanazt az időtlen kérdést boncolgatja, amelyre
lényegében maga a teszt is irányul: Mi tesz minket önmagunkká? A kötet adatai:
Kötés: keménytáblás Megjelenés éve: 2019 Terjedelem: 352 oldal
Szerző: Merve Emre HVG Kiadó, 2019 Hogyan sikerülhetett az MBTI-nek, e házilag
kidolgozott feleletválasztós kérdőívnek beszivárogni a munkahelyünkre, emberi
kapcsolatainkba, az internetre, és életünk csaknem minden területére? A
Myers?Briggs-típusindikátor a legnépszerűbb személyiségteszt a világon.
Rendszeresen használják Fortune 500-as cégek, egyetemek, kórházak, egyházak, és
a hadsereg is. A személyiségtípusok nyelve ? amelynek szókincsében olyan
kifejezéseket találunk, mint extrovertáltság és introvertáltság, érzékelés és
intuíció, gondolkodás és érzés, megítélés és észlelés ? egyaránt adott ihletet
tévéműsorokhoz, internetes párkereső oldalakhoz és kvízekhez. Ám hiába fogadták
el az eszközt széles körben, a pszichometrikus tesztelés 2 milliárd dolláros
üzletágának szakemberei mindmáig nem tudták megfelelően hitelesíteni az
eredményeit ? vagy megmagyarázni a sikerét. A tesztet, amelynek gondolata az
1920-as években fogant meg anya és leánya, Katharine Briggs és Isabel Briggs
Myers, eme elkötelezett háziasszonyok, regényírók és amatőr pszichoanalitikusok
fejében, megalkotói azzal a célzattal dolgozták ki, hogy Carl Gustav Jung
evangéliumát terjesszék vele a tömegeknek. Ám a típusindikátor önálló életre
kelt, s mára éppoly gyakran találkozhatunk vele általános iskolákban,
apácakolostorokban és wellness-üdülőhelyeken, mint obskúrus politikai tanácsadó
irodáknál és közösségi hálózatokon. A Személyiségbrókerek eredeti beszámolókból
és korábban ki nem adott dokumentumokból merítve kritikus vizsgálat alá veszi a
kulturális jelképpé magasztosult személyiség-indikátort. Közben pedig nem
egyebet firtat, mint magát az én fogalmát ? bemutatva kísérleteinket, hogy
megragadjuk, kategorizáljuk és számszerűsítsük személyiségünket. E meghökkentő
és érdekfeszítő könyv ugyanazt az időtlen kérdést boncolgatja, amelyre
lényegében maga a teszt is irányul: Mi tesz minket önmagunkká? A kötet adatai:
Kötés: keménytáblás Megjelenés éve: 2019 Terjedelem: 352 oldal

Adatlap
Ár: | 3.360 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.02.24 |
Eddig megtekintették 46 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "SZEMÉLYISÉGBRÓKEREK" című hirdetést látja. (fent)