
CSOPORTMUNKA ÉS KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉS
A szociálpedagógia kontextusában Szerző: Hadnagy József L'Harmattan Kiadó, 2025
Hadnagy József kötete hiánypótló módon mutatja be a csoportmunka és
közösségfejlesztés lehetőségeit és módszertanát a szociálpedagógiai munkában. A
szerző egyedülálló módon kapcsolja össze az elméleti alapvetéseket a gyakorlati
megvalósítással, legyen szó tehetséggondozásról, közösségi alapú
szolgáltatásfejlesztésről, vagy hátrányos helyzetű közösségek bevonásáról. Az
olvasó az egri iskola szemléletét és modelljét követve betekintést nyerhet a
csoportmunka sajátosságaiba, a közösségek digitális térben való szerveződésének
kortárs tendenciáiba, és a társadalmi részvételt támogató beavatkozások
eredményeibe. Miben különbözik a szociálpedagógus vezette csoportmunka a
társszakmák - például a pszichológia vagy a pedagógia - csoportmunkáitól? Hogyan
támogatja a közösségi alapú szolgáltatásfejlesztés a társadalmi
esélyegyenlőséget? Milyen szerepe van az infokommunikációs technológiáknak a
közösségek szerveződésében, és ezek hogyan változtatják meg a szociálpedagógiai
beavatkozások kereteit? Milyen módszertani és képzési modellre épül az egri
szociálpedagógus-képzés, és hogyan segíti ez a jövő szakembereinek felkészítését
a gyakorlati terepmunkára? Ezekre és hasonló kérdésekre válaszolva a könyv
nemcsak a szociálpedagógus-képzésben részt vevő hallgatók számára kínál
nélkülözhetetlen tudást, hanem a gyakorló szakemberek és a társadalmi
beavatkozások iránt elkötelezett olvasók számára is értékes segédanyag. Elméleti
mélysége, módszertani gazdagsága és gyakorlati példái révén hozzájárul a
szociálpedagógia professzionális tudásbázisának megerősítéséhez. A kötet több
mint három évtized szakmai, oktatási és kutatási tapasztalatának lenyomata. A
kötet adatai: Kötés: puhatáblás Megjelenés éve: 2025 Terjedelem: 204 oldal
Hadnagy József kötete hiánypótló módon mutatja be a csoportmunka és
közösségfejlesztés lehetőségeit és módszertanát a szociálpedagógiai munkában. A
szerző egyedülálló módon kapcsolja össze az elméleti alapvetéseket a gyakorlati
megvalósítással, legyen szó tehetséggondozásról, közösségi alapú
szolgáltatásfejlesztésről, vagy hátrányos helyzetű közösségek bevonásáról. Az
olvasó az egri iskola szemléletét és modelljét követve betekintést nyerhet a
csoportmunka sajátosságaiba, a közösségek digitális térben való szerveződésének
kortárs tendenciáiba, és a társadalmi részvételt támogató beavatkozások
eredményeibe. Miben különbözik a szociálpedagógus vezette csoportmunka a
társszakmák - például a pszichológia vagy a pedagógia - csoportmunkáitól? Hogyan
támogatja a közösségi alapú szolgáltatásfejlesztés a társadalmi
esélyegyenlőséget? Milyen szerepe van az infokommunikációs technológiáknak a
közösségek szerveződésében, és ezek hogyan változtatják meg a szociálpedagógiai
beavatkozások kereteit? Milyen módszertani és képzési modellre épül az egri
szociálpedagógus-képzés, és hogyan segíti ez a jövő szakembereinek felkészítését
a gyakorlati terepmunkára? Ezekre és hasonló kérdésekre válaszolva a könyv
nemcsak a szociálpedagógus-képzésben részt vevő hallgatók számára kínál
nélkülözhetetlen tudást, hanem a gyakorló szakemberek és a társadalmi
beavatkozások iránt elkötelezett olvasók számára is értékes segédanyag. Elméleti
mélysége, módszertani gazdagsága és gyakorlati példái révén hozzájárul a
szociálpedagógia professzionális tudásbázisának megerősítéséhez. A kötet több
mint három évtized szakmai, oktatási és kutatási tapasztalatának lenyomata. A
kötet adatai: Kötés: puhatáblás Megjelenés éve: 2025 Terjedelem: 204 oldal

Adatlap
Ár: | 3.140 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2025.06.29 |
Eddig megtekintették 0 alkalommal |
A hirdető adatai

Könyv kereső rovaton belül a(z) "CSOPORTMUNKA ÉS KÖZÖSSÉGFEJLESZTÉS" című hirdetést látja. (fent)