FELNŐTTKÉNT AZ ISKOLAPADBAN
A felnőttképzés szerepe az érettségivel nem rendelkező személyek munkaerő-piaci
integrációjában Szerző: Ábrahám Katalin L?Harmattan Kiadó, 2015 A modern
világban a tudást gyakran az iskolázottság fogalmával azonosítják, és a
megszerzett végbizonyítványok, végzettségek, diplomák, ritkábban az elvégzett
iskolai osztályok számával mérik. Az iskolai végzettség, a szakképzettség az
általános társadalmi státusz mellett a munkaerő-piaci esélyeket és pozíciókat is
meghatározza. A képzettség azonban sok esetben nem egyenes ívű tanulói pálya
eredménye, több töréspont, kisebb-nagyobb szünet iktatódik be e ?karrierbe?. Az
elmulasztott lehetőségek pótlására a felnőttképzésnek számos formája alakult ki,
melyek lehetőséget biztosítanak a munkaerő-piaci és társadalmi integrációhoz
szükséges ?tőkeformák? megszerzésére. A felnőttképzési formákba való
bekapcsolódásnak különös jelentősége van az alacsony iskolai végzettségű,
peremre sodródott fiatalok, felnőttek esetében. Az alacsony iskolázottság
megértéséhez és a felnőttképzéssel kapcsolatos motiváltság elemzéséhez mind az
egyéni, mind a társadalmi meghatározottságokat figyelembe kell venni. Olykor a
felnőttképzésben való részvétel túl költséges, és túl kicsi haszonnal járó
befektetésnek tűnik, másrészt az egyes programok választását nagyban
befolyásolhatják divatok, az így megszerezhető tudáshoz és szakmákhoz tapadó
pozitív vagy negatív értékek, létező vagy feltételezett előnyök. A
felnőttképzésben résztvevők tehát igen különböző motivációval kapcsolódnak be, s
a választott képzési formák sem egységesen valószínűsítik a sikert, a magasabb
társadalmi státusz elérését. Gyakran merül fel kritikaként, hogy egyes
felnőttképzési programok minimális mértékben járulnak hozzá a
munkaerő-piaci/társadalmi integrációhoz, fölösleges költség-, idő- és
energia-befektetést jelentenek. De mi dönti el, hogy mitől lesz egy
felnőttképzési forma sikeres, vagy marad csupán parkolópálya? Megfoghatók-e,
mérhetők-e azok a kritériumok, amelyek a sikert valószínűsítik? Az univerzális
felnőttképzés vagy a speciális szaktudást nyújtó tanfolyam garantálja-e inkább a
sikeres elhelyezkedést? A kötet szerzője az érettségivel nem rendelkezők körében
vizsgálja a felnőttképzés sajátosságait és munkaerő-piaci hatékonyságát.
integrációjában Szerző: Ábrahám Katalin L?Harmattan Kiadó, 2015 A modern
világban a tudást gyakran az iskolázottság fogalmával azonosítják, és a
megszerzett végbizonyítványok, végzettségek, diplomák, ritkábban az elvégzett
iskolai osztályok számával mérik. Az iskolai végzettség, a szakképzettség az
általános társadalmi státusz mellett a munkaerő-piaci esélyeket és pozíciókat is
meghatározza. A képzettség azonban sok esetben nem egyenes ívű tanulói pálya
eredménye, több töréspont, kisebb-nagyobb szünet iktatódik be e ?karrierbe?. Az
elmulasztott lehetőségek pótlására a felnőttképzésnek számos formája alakult ki,
melyek lehetőséget biztosítanak a munkaerő-piaci és társadalmi integrációhoz
szükséges ?tőkeformák? megszerzésére. A felnőttképzési formákba való
bekapcsolódásnak különös jelentősége van az alacsony iskolai végzettségű,
peremre sodródott fiatalok, felnőttek esetében. Az alacsony iskolázottság
megértéséhez és a felnőttképzéssel kapcsolatos motiváltság elemzéséhez mind az
egyéni, mind a társadalmi meghatározottságokat figyelembe kell venni. Olykor a
felnőttképzésben való részvétel túl költséges, és túl kicsi haszonnal járó
befektetésnek tűnik, másrészt az egyes programok választását nagyban
befolyásolhatják divatok, az így megszerezhető tudáshoz és szakmákhoz tapadó
pozitív vagy negatív értékek, létező vagy feltételezett előnyök. A
felnőttképzésben résztvevők tehát igen különböző motivációval kapcsolódnak be, s
a választott képzési formák sem egységesen valószínűsítik a sikert, a magasabb
társadalmi státusz elérését. Gyakran merül fel kritikaként, hogy egyes
felnőttképzési programok minimális mértékben járulnak hozzá a
munkaerő-piaci/társadalmi integrációhoz, fölösleges költség-, idő- és
energia-befektetést jelentenek. De mi dönti el, hogy mitől lesz egy
felnőttképzési forma sikeres, vagy marad csupán parkolópálya? Megfoghatók-e,
mérhetők-e azok a kritériumok, amelyek a sikert valószínűsítik? Az univerzális
felnőttképzés vagy a speciális szaktudást nyújtó tanfolyam garantálja-e inkább a
sikeres elhelyezkedést? A kötet szerzője az érettségivel nem rendelkezők körében
vizsgálja a felnőttképzés sajátosságait és munkaerő-piaci hatékonyságát.
Adatlap
Ár: | 1.760 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.11.06 |
Eddig megtekintették 41 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "FELNŐTTKÉNT AZ ISKOLAPADBAN" című hirdetést látja. (fent)