KIHÍVÁSOK. KÖZÉPPONTBAN A SZÉKELYFÖLDI OKTATÁS KÉRDÉSEI
Szerző: Mandel Kinga Magdolna Gondolat Kiadó, 2016 A tanulmánykötet a
székelyföldi oktatás kihívásait tárja elénk, néha közelebbről, kifejezetten csak
székelyföldi kontextusban, néha távolabbról, a romániai magyar és/vagy határon
túli magyar oktatási szempontrendszer felől elemezve a kérdéseket. A szerző azt
vizsgálja, hogy ? mennyire tekinthető sikeresnek vagy hátrányosnak a
székelyföldi oktatás; ? mekkora iskolázottsági és oktatási egyenlőtlenségek
léteznek; ? mennyire eredményesek a székelyföldi diákok az országos és a
nemzetközi megmérettetéseken; ? ki, hogyan viszonyul a minőség kérdéséhez a
székelyföldi oktatásban; ? milyen mértékben vannak esélyei egy romániai
többségi?kisebbségi konszenzusos felsőoktatás-politika megvalósulásának az
európai keretrendszerben; ? hogyan zajlanak az egyes oktatási reformok, milyen
mintákat követnek, mennyire követik a világtrendeket, mennyire megalapozottak,
kidolgozottak, hogyan kommunikálják őket; milyen mértékben mérik és értékelik,
illetve milyen mértékben korrigálják azokat; ? hogyan hatnak egyes reformok ?
mint például az előkészítő csoportok reformja az oktatásban érintettekre; ?
milyen lehetőségük van a reformok ?elszenvedőinek? az érdekérvényesítésre,
milyen megküzdési stratégiákkal próbálnak lépést tartani a változásokkal és
mennyire sikeresek ebben. A kötet összefoglalja a szerzőnek a romániai magyar
oktatással, azon belül is hangsúlyosabban a székelyföldi oktatási kérdésekkel
foglalkozó különböző időben, helyen és kontextusban megjelent tanulmányait. Az
írásokban neveléstudományi, szociológiai, oktatáspolitikai és stratégiai
megközelítések mellett változásmenedzsment és oktatás-gazdaságtani
megközelítésekkel találkozunk. A kötet adatai: Kötés: Kartonált Megjelenés éve:
2016 Terjedelem: 278 oldal
székelyföldi oktatás kihívásait tárja elénk, néha közelebbről, kifejezetten csak
székelyföldi kontextusban, néha távolabbról, a romániai magyar és/vagy határon
túli magyar oktatási szempontrendszer felől elemezve a kérdéseket. A szerző azt
vizsgálja, hogy ? mennyire tekinthető sikeresnek vagy hátrányosnak a
székelyföldi oktatás; ? mekkora iskolázottsági és oktatási egyenlőtlenségek
léteznek; ? mennyire eredményesek a székelyföldi diákok az országos és a
nemzetközi megmérettetéseken; ? ki, hogyan viszonyul a minőség kérdéséhez a
székelyföldi oktatásban; ? milyen mértékben vannak esélyei egy romániai
többségi?kisebbségi konszenzusos felsőoktatás-politika megvalósulásának az
európai keretrendszerben; ? hogyan zajlanak az egyes oktatási reformok, milyen
mintákat követnek, mennyire követik a világtrendeket, mennyire megalapozottak,
kidolgozottak, hogyan kommunikálják őket; milyen mértékben mérik és értékelik,
illetve milyen mértékben korrigálják azokat; ? hogyan hatnak egyes reformok ?
mint például az előkészítő csoportok reformja az oktatásban érintettekre; ?
milyen lehetőségük van a reformok ?elszenvedőinek? az érdekérvényesítésre,
milyen megküzdési stratégiákkal próbálnak lépést tartani a változásokkal és
mennyire sikeresek ebben. A kötet összefoglalja a szerzőnek a romániai magyar
oktatással, azon belül is hangsúlyosabban a székelyföldi oktatási kérdésekkel
foglalkozó különböző időben, helyen és kontextusban megjelent tanulmányait. Az
írásokban neveléstudományi, szociológiai, oktatáspolitikai és stratégiai
megközelítések mellett változásmenedzsment és oktatás-gazdaságtani
megközelítésekkel találkozunk. A kötet adatai: Kötés: Kartonált Megjelenés éve:
2016 Terjedelem: 278 oldal
Adatlap
Ár: | 2.805 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.12.06 |
Eddig megtekintették 54 alkalommal |
A hirdető adatai
Könyv kereső rovaton belül a(z) "KIHÍVÁSOK. KÖZÉPPONTBAN A SZÉKELYFÖLDI OKTATÁS KÉRDÉSEI" című hirdetést látja. (fent)