Spuri JG-2 verseny üzemanyag adalék kék 125 ml
A SPURI JG-2 kék színű üzemanyag adalék, melynek tulajdonságai kimagaslók lettek
a hosszantartó tesztelések folyamán. Az adalék megfelel minden rally -ban
használatos széria benzinhez, megfelel a környezetvédelmi előírásoknak. Ezt oly
módon teszi, hogy a kipufogógáz összetétele pozitív irányba változik. A SPURI
JG-2 -es szabad forgalomba árusított energia itala minden járműnek (így a vele
elkészített 102-es kísérleti oktánszámig) homológ. Széria benzinnek számít akkor
is, ha két kiskereskedelmi forgalomban kapható, különböző olajtársaságtól
vásárolt benzint pl.: fele-fele arányban használunk. (A vegyi hatás lehet, hogy
kiszámíthatatlanul rosszabb!). A saját benzinkút hálózat is adalék csomaggal
árulja a benzint, sőt téli-nyári időszaki sűrű változtatásokkal. Innen pedig
csak egy lépés legálisan megvásárolni az olajtársaság adalékát. Igen, de a
benzinnek kb. 20 féle paramétere van, viszont 20 féle adalékot nem árulnak.Öt év
tapasztalata után elmondhatjuk, hogy bármilyen autó típusban jól vizsgázott a
JG-2 adalék, azaz a jégbenzin adalék. Minden benzin, amelybe adalékolunk más,
így nyilván segítség, ha analizált benzinhez megadja a JG-2-es adalékolási
arányszámát, vagy fizikailag is segít homológ módon a két széria terméket
összerakni, nehogy 102-nél több legyen a kísérleti oktánszáma. Fontos tény még,
hogy a motorra kell szabni az üzemanyagot, a motor tulajdonságait figyelembe
véve kell az arányt meghatározni. Konkrét recept nincs! A két ezreléktől a húsz
százalékig bármi jó és homológ, ha az autóra van szerkesztve.- Szólnunk kell
azokról a vásárlóinkról is, akik nem versenyautóba öntik, hanem a szalonból
vásárolt, gyári széria járművükben használják. Itt a két ezrelék és egy százalék
között mozoghat csupán az adalékolás, hisz az ezek feletti energia többletet nem
tudják kiaknázni - gondoljunk a sűrítési viszonyra - , de több számos tényező is
korlát lehet, pl.: fordulat - szabályzás, teljesítmény - szabályzás,
elektronika, méretezési korlátok, stb.Alapkoncepciók, célok:-Olyan energia
folyadék kifejlesztése, amely minden alternáló mozgású belső égésű
robbanómotorban a működési tulajdonságokat javítja. Élettartamot növelje,
ugyanakkor gazdaságos legyen. A termék ára térüljön meg, sőt hasznot hozzon a
felhasználónak.- Károsodást semmilyen járműben nem okozhat, környezetvédelmi
szempontból nem tartalmazhat nehéz fémet, halogén környezetkárosító és rákkeltő
anyagot.- További cél a kipufogógázok káros emissziójának csökkentése oly módon,
hogy tökéletes égéshez közeli eredmény keletkezzen.Az adalék használható benzin,
illetve gázolajjal üzemelő járművekben is!Funkciók1. Kezelhetőség, üzemanyag
tankban való viselkedés:a) Habzás: rögtön az üzemanyag kútnál a betankoláskor
tapasztaljuk, hogy a habzás milyen bosszantó, különösen gázolajoknál, erre
szolgál a habzásgátló tulajdonsága a SPURI JG-2-nek. További előnyöket nyújt
rázós terepviszonyoknál, ahol a rázkódás miatt az ellátó vezetékrendszerbe olyan
mennyiségű levegő kerül, amit a légtelenítő rendszer nem tud kidolgozni magából,
ebből ellátási gond és pillanatnyi szárazon-futás léphet fel.b) Hideghűtő
képesség: A gázolajoknál a dermedéspont és a szivattyúzhatóság téli időjárásban
igen fontos! Az adalék javítja a tűrőképességet. Fontos megjegyezni, hogy az is
számít mennyi adalékot öntünk a gázolajhoz. Javasolt: 0,2 - 0,6%-ig, attól
függően milyen hideg van, valamint milyen gázolajhoz töltjük, a kutaknál is téli
- nyári átállások vannak. Benzines járműveknél a hideg nem okozhat gondot.c)
Lerakódások: Alapvetően a tárolási stabilitásra vezethető vissza. Az üzemanyag
állaga - összetétele megváltozik, szerepet játszik az idő, a hőmérséklet, a
nyomás és az alap üzemanyag minősége. Ezeket a káros átalakulásokat az
adalékcsomagok késleltetik vagy megakadályozzák.Időrendben két funkció különül
el: 1. lerakódás megelőzés, 2. a lerakódás feloldásad) Benzin: Ezen az oldalon
az adalékok helyzete, megelőzés jellege két részre osztható: fizikai oldott
állapotban való tartásra, valamint a kémiai öregedés késleltetésére. Súlyosbítja
a helyzetet a jármű üzemanyagtank úgynevezett lélegzése, melynél a ki - be
áramló levegő számos korrozív anyagot szállít. A hőmérséklet különbség hatására
még a lecsapódó kondenzvíz is súlyosbítja a helyzetet. Télen jégdugót okozhat,
nyáron vízgyűjtő dugulást, ezen túl pedig lökésszerű porlasztó - befecskendezőbe
való jutást - felmelegedve ez az egyenetlenség korrozív folyamatot indít el,
mely a tönkremenetelhez vezet. A JG-2 adalék feloldja, majd apró diszpergátumban
szétosztja az üzemanyagban. Az üzemelő motor így észre sem veszi, sőt vannak
olyan konstruciós motorok, ahol légbeömlő oldalon vízporlasztást alkalmaznak,
ezzel növelve az expanziót. Tehát kis mértékben pozitív hatása van.Vegyi oldalon
a SPURI JG-2 adalék úgy juttat be stabilizáló anyagot a benzinbe, hogy a
heterogén folyadék nagyobb szénatom számú molekulái sem gyantásodni, sem "gum -
képződésre" nem lesznek hajlamosak.e) Gázolaj: Fontos, hogy tankolás előtt még
fagypont feletti tartományban keverjük el a SPURI JG-2 adalékot. Az adalék
kettős hatással dolgozik, szétválasztva, külön lebegtetve tartja a parafin
kristályokat, valamint hozzárendel egy síkosító anyagot, ami nem engedi
összetapadni a sok apró ragacsos parafint. Hidegtől függően az adagolás 100 -
300 ml-ig/50 liter, ez azonban az alap gázolajtól függ, illetve az észter -
aromás tartalmától. Így a tankot és olajszűrőt meg lehet védeni az eltömődéstől
és a dugulástól. Az utólag adalékolt, lefagyott gázolaj - rendszer is talpra tud
állni, de idő kell ahhoz, hogy a motortól felmelegedett résolaj csöveken, vagy a
fűtött gázolajszűrőn keresztül ismét oldatban legyen a parafinok elegye.f)
Növényi olajok: Ezek az anyagok még több, nagyobb szénszámú molekulák heterogén
elegyét képezik. Igen sokat javít a szivattyúzhatóságán, de más anyag is
szükségeltetik adalékolási szinten. Cégünk fejlesztési fázisában van ez az
adalék, a kezdeti sikerek bizakodásra adnak okot. Ha elterjedne a biokutak
mennyisége, akkor rögtön forgalomba hozzuk. Sajnos a megújuló energia elleni
bürokratikus rendszer erősebb, mint a környezetünk védelme. Az eladandó
mennyiség ma még nem rentábilis az engedélyeztetési eljáráshoz és a
fenntartáshoz. A teszt - kilométerek és üzemórák minden esetre folyamatosan
nőnek.g) Az üzemanyag kenőképessége a robbanás előtt:Alapállás: Folyamatosan
publikálják több helyen, hogy a "száraz" üzemanyag mennyire káros. Fogalmazzuk
meg - külön, robbanás előtt - mit jelent ez. A benzin, a gázolaj és a vele
érintkező alkatrészek és ellátó rendszerek falán és felületén jelentkező
károsodás, roncsolódás, oxidációs és mechanikai kopás fokozott volta a száraz
üzemanyagra ad következtetést.Káros hatások:(1) a fémtank hamarabb korrodál,
műanyag tank elöregszik, törékennyé válik a műanyag csőrendszerekkel együtt(2)
üzemanyag-szivattyú elöregedése, szigetelt rendszer sérülése, mozgó alkatrészek
kopása(3) kenési hiányosságok az adagoló rendszerben ezer bár feletti dízel
ellátó rendszerének kopása, szelepek elégtelen működése (különösen a közösen
nyomócsöves rendszerek mágnes szelepeinél)(4) legkisebb kenőképességet képvisel
a biodízel üzemanyag, bármilyen felépítésű motorban alkalmazva(5) Megoldás:
Olyan adalék csomagokat alkalmaznak az üzemanyag-gyártók, mellyel ezt
megpróbálják kiküszöbölni, kisebb-nagyobb sikerrel. A nagy tételben gyártott
üzemanyagok ára nem engedi meg, hogy értékes, túl drága komponenseket
használjanak. A SPURI JG-2 olyan alkotókat tartalmaz, melyet több éves
tapasztalattal igazoltunk. Több funkció és alkotó között antagonisztikus
ellentét van. A találmányt az elmúlt fejlesztési évek folyamán úgy
tökéletesítettük, hogy a hatásmechanizmusok összeférhetőek legyenek. A korábbi
adalékok kopáscsökkentő tartalma eljegesedéshez és kokszos lerakódáshoz
vezettek, a SPURI JG-2 alkalmazásánál ilyen nincs!h) Színezékek: Jelentőségük
túlnyomó részt a folyadék fajták megkülönböztetésén alapszik, egyrészt az
adalékot kell szemrevételezéssel azonosítani, másrészt a vele kezelt üzemanyagot
sem árt (ha látszik a színeltérés). Arra vigyáztunk, hogy a színezék olyan
legyen, hogy az hamu képződés nélkül elégjen, így többlet röptető komponenssel
nem kell újabb térfogatrészt elvenni az adalékból, koncentráltsága így nő a
SPURI JG-2 energia folyadéknak.i) Tisztító funkció, robbanás előtt: Nem érinti a
közvetlen befecskendezésű motorok szívószelepeit, de a karburátorosokét igen.
Továbbá az adagolóban lerakódott maradékok oldatba jutása és a felületek
tisztántartása is a SPURI JG-2 feladata. A folyamatos használat alatt ezek a
detergens alkotók felelnek a tisztaságért az üzemanyag szivattyúknál,
adagolóknál, nyomócsöveknél és a mágnes szelepeknél.j) Gázképződés: Fontos
feladat az, hogy az üzemanyag forró motorba való vezetése közben nem keletkezzen
gáznemű anyag. Ez az illékonysággal is összefügg, minél illékonyabb az
üzemanyag, annál nagyobb az esély a gázképződésre. Az üzemanyag pl.: a benzin,
bizonyos fokú illékonyságára pedig nagy szüksége van a motornak a levegővel való
keveredésben, ezt az ellentétet oldja meg, és optimális irányba mozdítja el a
SPURI JG-2 -es. Különös jelentősége van a karburátoros motoroknál, amikor a
párolgási hőelvonás miatt jegesedés lép fel. Erre lett kifejlesztve a JG-3-as
adalék, mely a JG-2-es módosított változata (pl.: a VFTS LADA jegesedését is
kiküszöböli és -5 fok alatt nem tartalmaz csak töredéknyi hűtőgélt az adalék).k)
Statikus feltöltődés gátlása: Az üzemanyagok vezető képességét jelenti, a SPURI
JG-2 javítja, de csak kis mértékben - korábban az ólom-tetra-etil tartalmú
benzineknél kimagasló eredményt tudott elérni, de ez a benzinfajta ma
környezetvédelmi szempontból elfogadhatatlan - megoldás a konstrukción
keresztüli potenciál kiegyenlítés.2. A hengerben történő égéskor:a) Oktánszám
növelő benzinnél; cetánszám növelő gázolajnálb) Robbanás által határolt
felületek lerakódás megakadályozása, és a korom kitisztítása, a SPURI JG-2-es
tesztmotoroknál a szétszereléskor igen jó eredményeket hozott. Fontos elméleti
tény, amit a gyakorlatban igazoltunk, hogy a SPURI JG-2-es koromeltávolító,
tisztító hatása miatt 1 - 1,8 oktánszámmal kisebb üzemanyag is megfelelt
"bekopogás" nélkül. A maradék korom eltávolításához idő kell, az idő sok
mindentől függ, tapasztalataink szerint a 4-5 tankolástól egészen a 10000
km-ig.c) Kopáscsökkentés is fontos üzemanyag adalék tulajdonság, főleg a
kompresszió viszony megőrzése, a mozgó - súrlódó felületeken. Már akkor jó
eredményt értünk el, ha az előző pont szerint a korom nem jut a súrlódó
felületek közé. Ha a robbanás hőmérsékletét stabilizáljuk, ezzel a motor
hőmérsékletét is. A tartósan hideg vagy felhevült motor jobban kopik!d) Edző -
polírozó - szilárdító mechanizmus: Ismeretes, hogy a járművek által beszívott
levegő összetétele igen változó (pl.: páratartalom, por, stb). A levegőben
szálló por egy része szilicium-oxid, melynek kis része nem akad fent a
levegőszűrőn, hanem bejut a robbanó térbe. Adott továbbá egy magas égési hő,
egyidejűleg pedig egy magas végnyomás (dízel motoroknál 28 - 32 bár, benzinesnél
természetesen sokkal kisebb a végnyomás). A robbanás pillanatában nagy nyomáson
és hőmérsékleten már csak egy kis segítség kell, hogy kialakuljon egy értékes
nanométeres szilicium-szén vegyület, mely a gyémánttól csak 4%-al marad el
keménységben. A körülményekhez kell egy katalitikus segítség is, ugyanis a hőfok
kevés lenne a kialakuláshoz, de ezt tartalmazza a SPURI JG-2.Az edzési folyamat
pedig a hideg - meleg felület nagyobb különbségéből adódik, párosulva az
időintervallum lerövidítésével. Tehát a magas fordulaton tud a legjobban
edződni, a fokozatosság elvét azért be kell tartani.A két módszer eredője a
gyakorlatban bizonyított, amit 1997.-ben alig akartunk elhinni a kísérleti
fázisokban. Ez a két alapelv is segít javítani a motor tartósságán. Ha valaki
10-50 tankolásnál használta a SPURI termékek valamelyikét, de 1-2 tankolást
kihagy, nem érez nagy visszaesést, ugyanis a fényes felületek később kezdenek
érdesedni, a keményített rész később kezd lekopni, amit új edzett réteg nem
követ, valamint később kezdenek a kormos lerakódások jelentkezni. Tehát az
állapot - diagnosztika is sinus-hullámszerű.Továbbá olyan alkotók vannak a SPURI
JG-2 adalékban, melynél úgy ég el az üzemanyag, hogy annak lefolyását időben
befolyásolja. Ez egy több fázisú, úgynevezett egymásba fuzionáló lépcsős
robbanás. Mivel az üzemanyagok felépítéséből eredően többféle molekula
konfiguráció van jelen, ezek égése is más, csupán ezt a tulajdonságot kellett
erősíteni. Tapasztalati végeredmények születtek ezek motorkímélő, tartósság
növelő és kopáscsökkentő voltára.e) Nyomaték - növelés: Több összetevőből ered,
melyet most rendszerezünk.- fűtőérték növelés- oxigénpótlás az égéshez (laza
kötési energiájú oxigének, ahol a szén és hidrogén erős kötésébe konfigurál)- a
sinus-hullámszerű robbanás lefolyást bővíteni, munkateret növelni a lépcsős,
egymásra épülő expanzióval- a kipufogó fázisban hidegebb henger előkészítés a
nagyobb expanzió érdekében (hűtőgél elve)- üzemanyagok legkisebb cseppekre
bontása, növelve az égési felületet és a tökéletes oxidációt- a szén és hidrogén
alkotók arányának módosításával - a szén növelésével természetesen számítani
kell több bejuttatott, laza kötésszerkezetben lévő oxigénnel is -, a benzinhez
adalékolt bioetanollal csökken a nyomaték, nő a fogyasztás, csupán az emissziós
tényező javul, ugyanis több a kipufogó gázban a víz- a szívó és kipufogó
szelepek egyidejű, kicsiny egybenyitása is nyomaték többletet okoz, ha az jól
kiszámított; feltétele a megfelelő torló - fojtó nyomást kifejtő kipufogó
rendszer, viszont ezek akkor működnek jól, ha az üzemanyag is egyre jobb
minőségű- kis fordulaton a gyenge nyomaték oka: a négy ütem sebessége nincs
arányban az égési affinitással, ezért az ilyen lassú égéshez szükséges alkotókat
is tartalmaznia kell az üzemanyagnak- hideg és indított motor égési
karakterisztikája is sajátos, gondoljunk az automata szívatók - dúsítók által
okozott kipufogóból áradó elégetlen benzinszagra, ilyenkor az üzemanyag
kondenzál az égéstér falán és nem hajlandó tökéletesen, maradéktalanul elégni; a
SPURI JG-2 gondoskodik róla, hogy ezt jelentősen csökkentse, (erre való a
harmatponti hőmérséklet javító komponense az adaléknak)3. Kipufogó fázis:- Itt
már megkezdi a SPURI JG-2 a következő égési ciklus előkészítését, a robbanáskor
az üzemanyag egy pici része nem ég el, ez a különleges anyag gél formát vesz fel
nyomás alatt. A kipufogó szelep nyitásakor a nyomáscsökkenés hatására légnemű
állapotban eltávozik. Képzeljük el a szódáspatron becsavarását, pont ilyen
lehűlési folyamat zajlik a hengerek falain. Ennek igazolására mértük a füstgáz
torok hőmérsékletét, megállapítható, hogy a SPURI JG-2 nélküli és az adalékolt
közötti különbség 31-120 fok közöttivel alacsonyabb volt, ez előnyt jelent a
kipufogó rendszereknek, sőt turbós járművek feltöltési mechanizmusának. Nyilván
kihat a motorolaj tartósságára is, ahol a turbó kenőolaj nem ég meg, és a dugó
alját fecskendező köpőkék is hűtő szerepet játszanak.- A leömlőt elhagyva
vizsgáljuk a kipufogó egyéb részeit, benzines járműveknél a lambda szonda
tisztasága is fontos, mert csak így tud funkcionálni. A koromelzáródás miatt
hamis jelet ad és addig öngerjeszti magát, míg a katalizátor tönkre megy.- A
katalizátornak utánégető szerepe van, egy tökéletlen égés utáni dúsított füstgáz
tömődést okoz, mely túlhevüléshez, elolvadáshoz, vagy egyszerű szétrobbanáshoz
vezet. Ezt akadályozza meg, életkor növekedést okozva, a SPURI JG-2-es
használata. Az optimálisabb égéskor kevesebb terhelést kap az utánégető. A
kipufogógázban a JG-2 tisztító alkotói végzik feladatukat a katalizátor mikro
felületén.- Koromtalanító jellege tehát a kipufogó rendszerben is meg van, a
füstgáz összetétele miatt.- A kondenzvíz hosszú jelenléte is káros a kipufogó
rendszerre, erre a megoldás a minél rövidebb idő alatti elpárologtatás. Ezért
látjuk a kipufogócsövön az intenzívebb vízelhagyást, ami fele idő alatt
megszűnik. A tiszta belső felületen nem tud bediffundálni semmilyen vastag
koromrétegbe, ahol a rozsdásodási hajlamot fokozza. Városi, rövid távú
üzemmódban ez igen nagy jelentőséggel bír.4. Összegző
tapasztalatok:Teszteléseinket megerősítették a versenysportban használt járművek
extrém körülményei, valamint széria autók és motorok használatánál a lakosság és
a vállalkozói szféra visszajelzései is.A leglátványosabb, folyamatos vélemények
az alábbiak:- Könnyebb indíthatóság, még téli zord időben is.- Egyenletesebb
alapjárat.- Nyomatékosabb, nagyobb teljesítmény, különösen alsó és a legmagasabb
fordulat tartományban.- Nagyobb végsebesség.- Kedvező CO tartalom a füstgázban
(néha nulla).- Alacsony CH tartalom.- Fokozott motorolaj védelem, későbbi
elhasználódás.- Javítás nélküli, különlegesen sok futásteljesítmény.- Igen
jelentős fogyasztás csökkenés (hasonló üzemmódnál).- Benzines járművek kopogás
megszűnése.- "EGR" szelep későbbi tönkremenetele (néha megjavulása,
tisztulása).- Gázolajnál dermedésgátló hatása kiemelkedő.- Nyári - kánikulai
időben kimagaslóan hűtött motorműködés, hősokk gél működésének visszaigazolása.-
Odafigyelést igényel: a régebbi, vagy a sok lerakódást tartalmazó
járműtankokból, az oldhatatlan fém és por részeket szűrőbe távolítja el,
melyeket cserélni kell.Kiszerelés: 500 ml
a hosszantartó tesztelések folyamán. Az adalék megfelel minden rally -ban
használatos széria benzinhez, megfelel a környezetvédelmi előírásoknak. Ezt oly
módon teszi, hogy a kipufogógáz összetétele pozitív irányba változik. A SPURI
JG-2 -es szabad forgalomba árusított energia itala minden járműnek (így a vele
elkészített 102-es kísérleti oktánszámig) homológ. Széria benzinnek számít akkor
is, ha két kiskereskedelmi forgalomban kapható, különböző olajtársaságtól
vásárolt benzint pl.: fele-fele arányban használunk. (A vegyi hatás lehet, hogy
kiszámíthatatlanul rosszabb!). A saját benzinkút hálózat is adalék csomaggal
árulja a benzint, sőt téli-nyári időszaki sűrű változtatásokkal. Innen pedig
csak egy lépés legálisan megvásárolni az olajtársaság adalékát. Igen, de a
benzinnek kb. 20 féle paramétere van, viszont 20 féle adalékot nem árulnak.Öt év
tapasztalata után elmondhatjuk, hogy bármilyen autó típusban jól vizsgázott a
JG-2 adalék, azaz a jégbenzin adalék. Minden benzin, amelybe adalékolunk más,
így nyilván segítség, ha analizált benzinhez megadja a JG-2-es adalékolási
arányszámát, vagy fizikailag is segít homológ módon a két széria terméket
összerakni, nehogy 102-nél több legyen a kísérleti oktánszáma. Fontos tény még,
hogy a motorra kell szabni az üzemanyagot, a motor tulajdonságait figyelembe
véve kell az arányt meghatározni. Konkrét recept nincs! A két ezreléktől a húsz
százalékig bármi jó és homológ, ha az autóra van szerkesztve.- Szólnunk kell
azokról a vásárlóinkról is, akik nem versenyautóba öntik, hanem a szalonból
vásárolt, gyári széria járművükben használják. Itt a két ezrelék és egy százalék
között mozoghat csupán az adalékolás, hisz az ezek feletti energia többletet nem
tudják kiaknázni - gondoljunk a sűrítési viszonyra - , de több számos tényező is
korlát lehet, pl.: fordulat - szabályzás, teljesítmény - szabályzás,
elektronika, méretezési korlátok, stb.Alapkoncepciók, célok:-Olyan energia
folyadék kifejlesztése, amely minden alternáló mozgású belső égésű
robbanómotorban a működési tulajdonságokat javítja. Élettartamot növelje,
ugyanakkor gazdaságos legyen. A termék ára térüljön meg, sőt hasznot hozzon a
felhasználónak.- Károsodást semmilyen járműben nem okozhat, környezetvédelmi
szempontból nem tartalmazhat nehéz fémet, halogén környezetkárosító és rákkeltő
anyagot.- További cél a kipufogógázok káros emissziójának csökkentése oly módon,
hogy tökéletes égéshez közeli eredmény keletkezzen.Az adalék használható benzin,
illetve gázolajjal üzemelő járművekben is!Funkciók1. Kezelhetőség, üzemanyag
tankban való viselkedés:a) Habzás: rögtön az üzemanyag kútnál a betankoláskor
tapasztaljuk, hogy a habzás milyen bosszantó, különösen gázolajoknál, erre
szolgál a habzásgátló tulajdonsága a SPURI JG-2-nek. További előnyöket nyújt
rázós terepviszonyoknál, ahol a rázkódás miatt az ellátó vezetékrendszerbe olyan
mennyiségű levegő kerül, amit a légtelenítő rendszer nem tud kidolgozni magából,
ebből ellátási gond és pillanatnyi szárazon-futás léphet fel.b) Hideghűtő
képesség: A gázolajoknál a dermedéspont és a szivattyúzhatóság téli időjárásban
igen fontos! Az adalék javítja a tűrőképességet. Fontos megjegyezni, hogy az is
számít mennyi adalékot öntünk a gázolajhoz. Javasolt: 0,2 - 0,6%-ig, attól
függően milyen hideg van, valamint milyen gázolajhoz töltjük, a kutaknál is téli
- nyári átállások vannak. Benzines járműveknél a hideg nem okozhat gondot.c)
Lerakódások: Alapvetően a tárolási stabilitásra vezethető vissza. Az üzemanyag
állaga - összetétele megváltozik, szerepet játszik az idő, a hőmérséklet, a
nyomás és az alap üzemanyag minősége. Ezeket a káros átalakulásokat az
adalékcsomagok késleltetik vagy megakadályozzák.Időrendben két funkció különül
el: 1. lerakódás megelőzés, 2. a lerakódás feloldásad) Benzin: Ezen az oldalon
az adalékok helyzete, megelőzés jellege két részre osztható: fizikai oldott
állapotban való tartásra, valamint a kémiai öregedés késleltetésére. Súlyosbítja
a helyzetet a jármű üzemanyagtank úgynevezett lélegzése, melynél a ki - be
áramló levegő számos korrozív anyagot szállít. A hőmérséklet különbség hatására
még a lecsapódó kondenzvíz is súlyosbítja a helyzetet. Télen jégdugót okozhat,
nyáron vízgyűjtő dugulást, ezen túl pedig lökésszerű porlasztó - befecskendezőbe
való jutást - felmelegedve ez az egyenetlenség korrozív folyamatot indít el,
mely a tönkremenetelhez vezet. A JG-2 adalék feloldja, majd apró diszpergátumban
szétosztja az üzemanyagban. Az üzemelő motor így észre sem veszi, sőt vannak
olyan konstruciós motorok, ahol légbeömlő oldalon vízporlasztást alkalmaznak,
ezzel növelve az expanziót. Tehát kis mértékben pozitív hatása van.Vegyi oldalon
a SPURI JG-2 adalék úgy juttat be stabilizáló anyagot a benzinbe, hogy a
heterogén folyadék nagyobb szénatom számú molekulái sem gyantásodni, sem "gum -
képződésre" nem lesznek hajlamosak.e) Gázolaj: Fontos, hogy tankolás előtt még
fagypont feletti tartományban keverjük el a SPURI JG-2 adalékot. Az adalék
kettős hatással dolgozik, szétválasztva, külön lebegtetve tartja a parafin
kristályokat, valamint hozzárendel egy síkosító anyagot, ami nem engedi
összetapadni a sok apró ragacsos parafint. Hidegtől függően az adagolás 100 -
300 ml-ig/50 liter, ez azonban az alap gázolajtól függ, illetve az észter -
aromás tartalmától. Így a tankot és olajszűrőt meg lehet védeni az eltömődéstől
és a dugulástól. Az utólag adalékolt, lefagyott gázolaj - rendszer is talpra tud
állni, de idő kell ahhoz, hogy a motortól felmelegedett résolaj csöveken, vagy a
fűtött gázolajszűrőn keresztül ismét oldatban legyen a parafinok elegye.f)
Növényi olajok: Ezek az anyagok még több, nagyobb szénszámú molekulák heterogén
elegyét képezik. Igen sokat javít a szivattyúzhatóságán, de más anyag is
szükségeltetik adalékolási szinten. Cégünk fejlesztési fázisában van ez az
adalék, a kezdeti sikerek bizakodásra adnak okot. Ha elterjedne a biokutak
mennyisége, akkor rögtön forgalomba hozzuk. Sajnos a megújuló energia elleni
bürokratikus rendszer erősebb, mint a környezetünk védelme. Az eladandó
mennyiség ma még nem rentábilis az engedélyeztetési eljáráshoz és a
fenntartáshoz. A teszt - kilométerek és üzemórák minden esetre folyamatosan
nőnek.g) Az üzemanyag kenőképessége a robbanás előtt:Alapállás: Folyamatosan
publikálják több helyen, hogy a "száraz" üzemanyag mennyire káros. Fogalmazzuk
meg - külön, robbanás előtt - mit jelent ez. A benzin, a gázolaj és a vele
érintkező alkatrészek és ellátó rendszerek falán és felületén jelentkező
károsodás, roncsolódás, oxidációs és mechanikai kopás fokozott volta a száraz
üzemanyagra ad következtetést.Káros hatások:(1) a fémtank hamarabb korrodál,
műanyag tank elöregszik, törékennyé válik a műanyag csőrendszerekkel együtt(2)
üzemanyag-szivattyú elöregedése, szigetelt rendszer sérülése, mozgó alkatrészek
kopása(3) kenési hiányosságok az adagoló rendszerben ezer bár feletti dízel
ellátó rendszerének kopása, szelepek elégtelen működése (különösen a közösen
nyomócsöves rendszerek mágnes szelepeinél)(4) legkisebb kenőképességet képvisel
a biodízel üzemanyag, bármilyen felépítésű motorban alkalmazva(5) Megoldás:
Olyan adalék csomagokat alkalmaznak az üzemanyag-gyártók, mellyel ezt
megpróbálják kiküszöbölni, kisebb-nagyobb sikerrel. A nagy tételben gyártott
üzemanyagok ára nem engedi meg, hogy értékes, túl drága komponenseket
használjanak. A SPURI JG-2 olyan alkotókat tartalmaz, melyet több éves
tapasztalattal igazoltunk. Több funkció és alkotó között antagonisztikus
ellentét van. A találmányt az elmúlt fejlesztési évek folyamán úgy
tökéletesítettük, hogy a hatásmechanizmusok összeférhetőek legyenek. A korábbi
adalékok kopáscsökkentő tartalma eljegesedéshez és kokszos lerakódáshoz
vezettek, a SPURI JG-2 alkalmazásánál ilyen nincs!h) Színezékek: Jelentőségük
túlnyomó részt a folyadék fajták megkülönböztetésén alapszik, egyrészt az
adalékot kell szemrevételezéssel azonosítani, másrészt a vele kezelt üzemanyagot
sem árt (ha látszik a színeltérés). Arra vigyáztunk, hogy a színezék olyan
legyen, hogy az hamu képződés nélkül elégjen, így többlet röptető komponenssel
nem kell újabb térfogatrészt elvenni az adalékból, koncentráltsága így nő a
SPURI JG-2 energia folyadéknak.i) Tisztító funkció, robbanás előtt: Nem érinti a
közvetlen befecskendezésű motorok szívószelepeit, de a karburátorosokét igen.
Továbbá az adagolóban lerakódott maradékok oldatba jutása és a felületek
tisztántartása is a SPURI JG-2 feladata. A folyamatos használat alatt ezek a
detergens alkotók felelnek a tisztaságért az üzemanyag szivattyúknál,
adagolóknál, nyomócsöveknél és a mágnes szelepeknél.j) Gázképződés: Fontos
feladat az, hogy az üzemanyag forró motorba való vezetése közben nem keletkezzen
gáznemű anyag. Ez az illékonysággal is összefügg, minél illékonyabb az
üzemanyag, annál nagyobb az esély a gázképződésre. Az üzemanyag pl.: a benzin,
bizonyos fokú illékonyságára pedig nagy szüksége van a motornak a levegővel való
keveredésben, ezt az ellentétet oldja meg, és optimális irányba mozdítja el a
SPURI JG-2 -es. Különös jelentősége van a karburátoros motoroknál, amikor a
párolgási hőelvonás miatt jegesedés lép fel. Erre lett kifejlesztve a JG-3-as
adalék, mely a JG-2-es módosított változata (pl.: a VFTS LADA jegesedését is
kiküszöböli és -5 fok alatt nem tartalmaz csak töredéknyi hűtőgélt az adalék).k)
Statikus feltöltődés gátlása: Az üzemanyagok vezető képességét jelenti, a SPURI
JG-2 javítja, de csak kis mértékben - korábban az ólom-tetra-etil tartalmú
benzineknél kimagasló eredményt tudott elérni, de ez a benzinfajta ma
környezetvédelmi szempontból elfogadhatatlan - megoldás a konstrukción
keresztüli potenciál kiegyenlítés.2. A hengerben történő égéskor:a) Oktánszám
növelő benzinnél; cetánszám növelő gázolajnálb) Robbanás által határolt
felületek lerakódás megakadályozása, és a korom kitisztítása, a SPURI JG-2-es
tesztmotoroknál a szétszereléskor igen jó eredményeket hozott. Fontos elméleti
tény, amit a gyakorlatban igazoltunk, hogy a SPURI JG-2-es koromeltávolító,
tisztító hatása miatt 1 - 1,8 oktánszámmal kisebb üzemanyag is megfelelt
"bekopogás" nélkül. A maradék korom eltávolításához idő kell, az idő sok
mindentől függ, tapasztalataink szerint a 4-5 tankolástól egészen a 10000
km-ig.c) Kopáscsökkentés is fontos üzemanyag adalék tulajdonság, főleg a
kompresszió viszony megőrzése, a mozgó - súrlódó felületeken. Már akkor jó
eredményt értünk el, ha az előző pont szerint a korom nem jut a súrlódó
felületek közé. Ha a robbanás hőmérsékletét stabilizáljuk, ezzel a motor
hőmérsékletét is. A tartósan hideg vagy felhevült motor jobban kopik!d) Edző -
polírozó - szilárdító mechanizmus: Ismeretes, hogy a járművek által beszívott
levegő összetétele igen változó (pl.: páratartalom, por, stb). A levegőben
szálló por egy része szilicium-oxid, melynek kis része nem akad fent a
levegőszűrőn, hanem bejut a robbanó térbe. Adott továbbá egy magas égési hő,
egyidejűleg pedig egy magas végnyomás (dízel motoroknál 28 - 32 bár, benzinesnél
természetesen sokkal kisebb a végnyomás). A robbanás pillanatában nagy nyomáson
és hőmérsékleten már csak egy kis segítség kell, hogy kialakuljon egy értékes
nanométeres szilicium-szén vegyület, mely a gyémánttól csak 4%-al marad el
keménységben. A körülményekhez kell egy katalitikus segítség is, ugyanis a hőfok
kevés lenne a kialakuláshoz, de ezt tartalmazza a SPURI JG-2.Az edzési folyamat
pedig a hideg - meleg felület nagyobb különbségéből adódik, párosulva az
időintervallum lerövidítésével. Tehát a magas fordulaton tud a legjobban
edződni, a fokozatosság elvét azért be kell tartani.A két módszer eredője a
gyakorlatban bizonyított, amit 1997.-ben alig akartunk elhinni a kísérleti
fázisokban. Ez a két alapelv is segít javítani a motor tartósságán. Ha valaki
10-50 tankolásnál használta a SPURI termékek valamelyikét, de 1-2 tankolást
kihagy, nem érez nagy visszaesést, ugyanis a fényes felületek később kezdenek
érdesedni, a keményített rész később kezd lekopni, amit új edzett réteg nem
követ, valamint később kezdenek a kormos lerakódások jelentkezni. Tehát az
állapot - diagnosztika is sinus-hullámszerű.Továbbá olyan alkotók vannak a SPURI
JG-2 adalékban, melynél úgy ég el az üzemanyag, hogy annak lefolyását időben
befolyásolja. Ez egy több fázisú, úgynevezett egymásba fuzionáló lépcsős
robbanás. Mivel az üzemanyagok felépítéséből eredően többféle molekula
konfiguráció van jelen, ezek égése is más, csupán ezt a tulajdonságot kellett
erősíteni. Tapasztalati végeredmények születtek ezek motorkímélő, tartósság
növelő és kopáscsökkentő voltára.e) Nyomaték - növelés: Több összetevőből ered,
melyet most rendszerezünk.- fűtőérték növelés- oxigénpótlás az égéshez (laza
kötési energiájú oxigének, ahol a szén és hidrogén erős kötésébe konfigurál)- a
sinus-hullámszerű robbanás lefolyást bővíteni, munkateret növelni a lépcsős,
egymásra épülő expanzióval- a kipufogó fázisban hidegebb henger előkészítés a
nagyobb expanzió érdekében (hűtőgél elve)- üzemanyagok legkisebb cseppekre
bontása, növelve az égési felületet és a tökéletes oxidációt- a szén és hidrogén
alkotók arányának módosításával - a szén növelésével természetesen számítani
kell több bejuttatott, laza kötésszerkezetben lévő oxigénnel is -, a benzinhez
adalékolt bioetanollal csökken a nyomaték, nő a fogyasztás, csupán az emissziós
tényező javul, ugyanis több a kipufogó gázban a víz- a szívó és kipufogó
szelepek egyidejű, kicsiny egybenyitása is nyomaték többletet okoz, ha az jól
kiszámított; feltétele a megfelelő torló - fojtó nyomást kifejtő kipufogó
rendszer, viszont ezek akkor működnek jól, ha az üzemanyag is egyre jobb
minőségű- kis fordulaton a gyenge nyomaték oka: a négy ütem sebessége nincs
arányban az égési affinitással, ezért az ilyen lassú égéshez szükséges alkotókat
is tartalmaznia kell az üzemanyagnak- hideg és indított motor égési
karakterisztikája is sajátos, gondoljunk az automata szívatók - dúsítók által
okozott kipufogóból áradó elégetlen benzinszagra, ilyenkor az üzemanyag
kondenzál az égéstér falán és nem hajlandó tökéletesen, maradéktalanul elégni; a
SPURI JG-2 gondoskodik róla, hogy ezt jelentősen csökkentse, (erre való a
harmatponti hőmérséklet javító komponense az adaléknak)3. Kipufogó fázis:- Itt
már megkezdi a SPURI JG-2 a következő égési ciklus előkészítését, a robbanáskor
az üzemanyag egy pici része nem ég el, ez a különleges anyag gél formát vesz fel
nyomás alatt. A kipufogó szelep nyitásakor a nyomáscsökkenés hatására légnemű
állapotban eltávozik. Képzeljük el a szódáspatron becsavarását, pont ilyen
lehűlési folyamat zajlik a hengerek falain. Ennek igazolására mértük a füstgáz
torok hőmérsékletét, megállapítható, hogy a SPURI JG-2 nélküli és az adalékolt
közötti különbség 31-120 fok közöttivel alacsonyabb volt, ez előnyt jelent a
kipufogó rendszereknek, sőt turbós járművek feltöltési mechanizmusának. Nyilván
kihat a motorolaj tartósságára is, ahol a turbó kenőolaj nem ég meg, és a dugó
alját fecskendező köpőkék is hűtő szerepet játszanak.- A leömlőt elhagyva
vizsgáljuk a kipufogó egyéb részeit, benzines járműveknél a lambda szonda
tisztasága is fontos, mert csak így tud funkcionálni. A koromelzáródás miatt
hamis jelet ad és addig öngerjeszti magát, míg a katalizátor tönkre megy.- A
katalizátornak utánégető szerepe van, egy tökéletlen égés utáni dúsított füstgáz
tömődést okoz, mely túlhevüléshez, elolvadáshoz, vagy egyszerű szétrobbanáshoz
vezet. Ezt akadályozza meg, életkor növekedést okozva, a SPURI JG-2-es
használata. Az optimálisabb égéskor kevesebb terhelést kap az utánégető. A
kipufogógázban a JG-2 tisztító alkotói végzik feladatukat a katalizátor mikro
felületén.- Koromtalanító jellege tehát a kipufogó rendszerben is meg van, a
füstgáz összetétele miatt.- A kondenzvíz hosszú jelenléte is káros a kipufogó
rendszerre, erre a megoldás a minél rövidebb idő alatti elpárologtatás. Ezért
látjuk a kipufogócsövön az intenzívebb vízelhagyást, ami fele idő alatt
megszűnik. A tiszta belső felületen nem tud bediffundálni semmilyen vastag
koromrétegbe, ahol a rozsdásodási hajlamot fokozza. Városi, rövid távú
üzemmódban ez igen nagy jelentőséggel bír.4. Összegző
tapasztalatok:Teszteléseinket megerősítették a versenysportban használt járművek
extrém körülményei, valamint széria autók és motorok használatánál a lakosság és
a vállalkozói szféra visszajelzései is.A leglátványosabb, folyamatos vélemények
az alábbiak:- Könnyebb indíthatóság, még téli zord időben is.- Egyenletesebb
alapjárat.- Nyomatékosabb, nagyobb teljesítmény, különösen alsó és a legmagasabb
fordulat tartományban.- Nagyobb végsebesség.- Kedvező CO tartalom a füstgázban
(néha nulla).- Alacsony CH tartalom.- Fokozott motorolaj védelem, későbbi
elhasználódás.- Javítás nélküli, különlegesen sok futásteljesítmény.- Igen
jelentős fogyasztás csökkenés (hasonló üzemmódnál).- Benzines járművek kopogás
megszűnése.- "EGR" szelep későbbi tönkremenetele (néha megjavulása,
tisztulása).- Gázolajnál dermedésgátló hatása kiemelkedő.- Nyári - kánikulai
időben kimagaslóan hűtött motorműködés, hősokk gél működésének visszaigazolása.-
Odafigyelést igényel: a régebbi, vagy a sok lerakódást tartalmazó
járműtankokból, az oldhatatlan fém és por részeket szűrőbe távolítja el,
melyeket cserélni kell.Kiszerelés: 500 ml
Adatlap
Ár: | 2.990 Ft |
A hirdető: | Kereskedőtől |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Állapota: | Új |
Besorolása: | Kiegészítők |
Feladás dátuma: | 2024.11.26 |
Eddig megtekintették 30 alkalommal |
A hirdető adatai
Járműalkatrész rovaton belül a(z) "Spuri JG-2 verseny üzemanyag adalék kék 125 ml" című hirdetést látja. (fent)